مهدی بابایی؛ عباس خدایاری
چکیده
هدف از انجام تحقیق بررسی ارتباط تجاریسازی و نوآوری با رفتار آتی مشتریان باشگاههای بدنسازی و ایروبیک شهر کرج بود. تحقیق حاضر از نوع توصیفی–همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه مشتریان مرد باشگاههای بدنسازی و ایروبیک شهر کرج بود. تعداد 200 نفر به روش در دسترس، نمونه آماری تحقیق را تشکیل داد. از پرسشنامههای تجاریسازی منصورپور ...
بیشتر
هدف از انجام تحقیق بررسی ارتباط تجاریسازی و نوآوری با رفتار آتی مشتریان باشگاههای بدنسازی و ایروبیک شهر کرج بود. تحقیق حاضر از نوع توصیفی–همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه مشتریان مرد باشگاههای بدنسازی و ایروبیک شهر کرج بود. تعداد 200 نفر به روش در دسترس، نمونه آماری تحقیق را تشکیل داد. از پرسشنامههای تجاریسازی منصورپور (1393 ،(نوآوری وانگ و احمد (2004 ،(تصمیمات رفتاری آتی بری (1996 (برای جمعآوری اطلاعات استفاده شد. ضریب پایایی متغیرهای تحقیق با استفاده از روش ضریب آلفای کرونباخ برای متغیرهای تجاریسازی، نوآوری و رفتار آتی به ترتیب 92/0 ،84/0 و 88/0 به دست آمد. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات جمعآوری شده نیز از معیارهای مرکزی (میانگین) و پراکندگی (انحراف معیار) و جهت بررسی فرضیههای تحقیق از ضریب همبستگی پیرسون برای رابطه بین متغیرها و جهت بررسی پیشبینهای متغیر ملاک از روش رگرسیون چند متغیره استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که بین تجاریسازی و نوآوری و ابعاد آنها با رفتار آتی مشتریان ارتباط مثبت و معناداری وجود دارد. تجاریسازی و نوآوری میتوانند رفتار آتی مشتریان مرد را پیشبینی کنند.
فرزانه فاتح؛ سعید آهار؛ فرزانه مرادپور؛ مسعود سلیمانی
چکیده
هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین کیفیت خدمات و رضایتمندی با وفاداری مشتریان در باشگاههای بیلیارد شهر مشهد بود. روش پژوهش حاضر توصیفی و از نوع همبستگی بود که به صورت میدانی انجام گردید. جامعه آماری این پژوهش مشتریان باشگاههای بیلیارد شهر مشهد بودند که حداقل 6 ماه سابقه عضویت و استفاده از باشگاه را داشتند که تعداد آنها حدود 2000 نفر بود. ...
بیشتر
هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین کیفیت خدمات و رضایتمندی با وفاداری مشتریان در باشگاههای بیلیارد شهر مشهد بود. روش پژوهش حاضر توصیفی و از نوع همبستگی بود که به صورت میدانی انجام گردید. جامعه آماری این پژوهش مشتریان باشگاههای بیلیارد شهر مشهد بودند که حداقل 6 ماه سابقه عضویت و استفاده از باشگاه را داشتند که تعداد آنها حدود 2000 نفر بود. نمونهگیری در این پژوهش به صورت خوشهای تصادفی بود که باشگاههای بیلیارد به صورت تصادفی انتخاب شدند و حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان 322 نفر به دست آمد که پس از توزیع پرسشنامه و جمعآوری آنان و جدا کردن پرسشنامههای مخدوش تجزیه و تحلیل آماری بر روی 273 پرسشنامه انجام گردید. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه چین لیو (2008 (استفاده شد که جهت تعیین روایی محتوا در اختیار 9 تن از اساتید مدیریت ورزشی قرار گرفت و پایایی ابزار از طریق ضریب آلفای کرونباخ به دست آمد (92/0 =α .(برای تجزیه و تحلیل ویژگیهای جمعیت شناختی از آمارتوصیفی و از آزمون کالموگروف اسمیرنوف، ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره همزمان در سطح آمار استنباطی استفاده شد. بررسی یافتههای پژوهش نشان داد که بین متغیر کیفیت خدمات با وفاداری و رضایتمندی با وفاداری مشتریان ارتباط مثبت و معناداری وجود دارد. از بین متغیرهای کیفیت خدمات و رضایتمندی، کیفیت خدمات پیشبین قویتری برای وفاداری مشتریان بود
فرحناز قاسمیان؛ فرزاد غفوری
چکیده
هر فضای معماری، به خصوص فضای معماری مدارس، باید شرایط مساعدی برای پاسخگویی به نیازهای انسانی کاربران را فراهم آورد و ارزش زیبایی شناختی محیط آموزشی به عنوان عاملی برای حفاظت از محیط آموزشی استفاده میشود. هدف از پژوهش حاضر، بررسی رابطه عناصر معماری با میزان تمایل دانش آموزان به فعالیت بدنی بود و بر روی 400 تن (189 دختر و 211 پسر) از دانش ...
بیشتر
هر فضای معماری، به خصوص فضای معماری مدارس، باید شرایط مساعدی برای پاسخگویی به نیازهای انسانی کاربران را فراهم آورد و ارزش زیبایی شناختی محیط آموزشی به عنوان عاملی برای حفاظت از محیط آموزشی استفاده میشود. هدف از پژوهش حاضر، بررسی رابطه عناصر معماری با میزان تمایل دانش آموزان به فعالیت بدنی بود و بر روی 400 تن (189 دختر و 211 پسر) از دانش آموزان در 10 مدرسه مقطع متوسطه شهر ساری، به روش نمونهگیری تصادفی خوشهای انجام شد. ابزار تحقیق با استفاده از پرسشنامه محقق ساخت که در آن به شناسایی عناصر تأثیرگذار معماری مدرسه بر فعالیت بدنی دانش آموزان با کمک پرسشنامه پیترراد و همکاران (2008 ،(طراحی و تدوین شد و نیز روایی محتوایی توسط 15 تن اساتید دانشگاهی (تربیتبدنی و معماری) مورد ارزیابی و تائید قرار گرفت. ضریب پایایی پرسشنامه با روش آلفای کرونباخ با احتمال 80 درصد به دست آمد و جهت تحلیل دادهها از روشهای همبستگی، تحلیل رگرسیون استفاده شد. بر پایه یافتههای پژوهش از دیدگاه دانش آموزان عناصر معماری فضای ورزشی مدارس 45 درصد از میزان تمایل آنان را به فعالیت بدنی تبیینمینمایند؛ بنابراین طراحی محیط با عوامل تشکیلدهندهی منظر به منظور پاسخگویی به برخی نیازهای معنوی و روانی و مادی انسان، فضا و محیطی را ایجاد میکند که در جهت ارتقا کیفیت محیط و مناسب نمودن آن برای تداوم زندگی مطلوب انسان ایفای نقش مینمایند.
مهدی طالب پور؛ یاسر احمدی؛ سیدجعفر حسینی
چکیده
هدف از این پژوهش، بررسی رفتار خرید دانشجویان پسر رشته تربیتبدنی نسبت به برندهای خارجی کفش ورزشی موجود در بازار ایران است. پژوهش حاضر، به روش توصیفی- همبستگی است که ازنظر هدف جزء تحقیقات کاربردی میباشد. جامعه آماری در این تحقیق، کلیه دانشجویان پسر رشته تربیتبدنی دانشگاههای شهر مشهد (900 نفر) میباشند که با توجه به فرمول حجم نمونه کوکران ...
بیشتر
هدف از این پژوهش، بررسی رفتار خرید دانشجویان پسر رشته تربیتبدنی نسبت به برندهای خارجی کفش ورزشی موجود در بازار ایران است. پژوهش حاضر، به روش توصیفی- همبستگی است که ازنظر هدف جزء تحقیقات کاربردی میباشد. جامعه آماری در این تحقیق، کلیه دانشجویان پسر رشته تربیتبدنی دانشگاههای شهر مشهد (900 نفر) میباشند که با توجه به فرمول حجم نمونه کوکران تعداد 269 نفر بهعنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند. روش نمونهگیری مورداستفاده در این پژوهش بهصورت نمونهگیری طبقهبندی با تخصیص متناسب میباشد. برای گردآوری دادهها از پرسشنامه استفادهشده توسط لی و همکاران (2008 (که در تحقیقات داخلی و خارجی متعددی نیز مورداستفاده قرارگرفته، استفادهشده است. روایی سازه و ارتباط بین متغیرهای پژوهش از روش مدل یابی معادلات ساختاری مورد تأیید قرار گرفت. نتایج تحقیق نشان میدهند، گروه هنجار تأثیرمعناداری بر آگاهی مصرفکنندگان نسبت به برند دارد، از طرفی آگاهی برند بر هردو بعد ارزش احساسیو کیفیت درک شده برندهای خارجی کفش ورزشی تأثیر مثبتی دارد. همچنین نتایج نشان میدهند: افزایش آگاهی مصرفکننده نسبت به برند، باعث افزایش قصد خرید آنها نیز میشود. از میان ابعاد برند مورد برسی در این تحقیق، هر دو بعد کیفیت درک شده و ارزش احساسی بر قصد خرید دانشجویان پسر رشته تربیتبدنی نسبت به برندهای خارجی کفش ورزشی تأثیرداشته که تأثیر ارزش احساسی بر قصد خرید بیشتر میباشد.
سحر پیرجمادی؛ علیرضا الهی؛ مهرداد محرم زاده
چکیده
این پژوهش با هدف مقایسه آمیخته بازاریابی (محصول، قیمت، مکان و ترویج) پوشاک داخلی و خارجی انجام شد تا استراتژی آمیخته بازاریابی برای کاهش ضعفهای شرکتهای داخلی بررسی گردد. بدین منظور از پرسشنامه آمیخته بازاریابی زمانی (1392 (استفاده گردید. برای استفاده از این پرسشنامه ابتدا روایی محتوایی و صوری آن توسط شش نفر از متخصصین مدیریت ورزشی گرفته ...
بیشتر
این پژوهش با هدف مقایسه آمیخته بازاریابی (محصول، قیمت، مکان و ترویج) پوشاک داخلی و خارجی انجام شد تا استراتژی آمیخته بازاریابی برای کاهش ضعفهای شرکتهای داخلی بررسی گردد. بدین منظور از پرسشنامه آمیخته بازاریابی زمانی (1392 (استفاده گردید. برای استفاده از این پرسشنامه ابتدا روایی محتوایی و صوری آن توسط شش نفر از متخصصین مدیریت ورزشی گرفته شد و پایایی پرسشنامه نیز با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 821/0 به دست آمد. به علاوه اعتبار سازه ابزار اندازهگیری به کمک تحلیل عاملی تأییدی تأیید شد. به دلیل نامحدود بودن جامعه آماری 390 پرسشنامه با روش نمونهگیری تصادفی مورد بررسی قرار گرفت. برای تحلیل دادهها از روشهای آمار توصیفی و استنباطی (فراوانی، میانگین، کولموگرف اسمیرنف، تی مستقل) استفاده شد. یافتهها نشان داد وضعیت عناصر قیمت، ترویج و توزیع از نظر مشتریان پوشاک ورزشی آدیداس در سطح بالاتری قرار دارد. لذا با توجه به نتایج و هدف پژوهش میتوان گفت جهت کاهش ضعفهای داخلی،شرکت تولیدی پوشاک ورزشی مجید بایستی به سه عنصر قیمت، ترویج و توزیع توجه نماید و برای کسب بازار رقابت به عواملی نظیر مقطوع بودن قیمت پوشاک، تبلیغات لازم، شیوه توزیع، نمایش خوب پوشاک و... توجه بیشتری نماید.
شیوا صفری تکیه؛ بهرام یوسفی؛ الهام قاسمی هرسینی
چکیده
بر اساس چارچوب مفهومی و مشهور ارزش ویژه برند آکر، هدف این بررسی اندازهگیری ارزش ویژه برند مشتری محور بازار پوشاک ورزشی وارداتی (آدیداس) در ایران بود. پژوهش حاضر بر مبنای هدف، کاربردی و بر مبنای روش، روش پژوهش توصیفی- پیمایشی است. جامعه هدف مشتریانی که به نمایندگی رسمی آدیداس در تهران (پایتخت ایران) مراجعه و خرید میکردند تعریف شد. 404 پرسشنامه ...
بیشتر
بر اساس چارچوب مفهومی و مشهور ارزش ویژه برند آکر، هدف این بررسی اندازهگیری ارزش ویژه برند مشتری محور بازار پوشاک ورزشی وارداتی (آدیداس) در ایران بود. پژوهش حاضر بر مبنای هدف، کاربردی و بر مبنای روش، روش پژوهش توصیفی- پیمایشی است. جامعه هدف مشتریانی که به نمایندگی رسمی آدیداس در تهران (پایتخت ایران) مراجعه و خرید میکردند تعریف شد. 404 پرسشنامه به روش تصادفی ساده توسط مشتریان کامل شد که پیش از این توسط تانگ و هایولی (2009 (به کار گرفته شده بود که پایایی و روایی آن برای این تحقیق مورد تأیید قرار گرفت. با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری دادهها تحلیل شد. نتایج نشان داد که تداعی برند و وفاداری به برند ابعاد اثرگذار بر ارزش ویژه برند هستند. به عنوان نتیجه کاربردی یافتههای این پژوهش نشان داد که مدیران بازاریابی و برنامه ریزان برند سازی در پوشاک ورزشی آدیداس برای ساخت ویجاد ارزش ویژه برند مشتری محور باید تمرکز اولیه بر ایجاد وفاداری مشتری و تقویت تصویر برند در محصولات خود داشته باشند. تحقیقات آینده میتوانند با ارزیابی عوامل مؤثر بر تداعی برند و وفاداری به برند در توسعه ادبیات برند سازی در صنعت پوشاک ورزشی و تقویت مبانی کاربردی آن مشارکت داشته باشند.