معصومه عبدلی؛ امین خطیبی؛ صدیقه حیدری نژاد
چکیده
افراد مختلف جامعه رفتار خرید متفاوتی دارند. بازاریابان پیوسته به دنبال شناسایی عوامل مؤثر بر تصمیم خریدمشتریان هستند. هدف این تحقیق، بررسی سبکهای تصمیمگیری برای خرید پوشاک ورزشی بود. روش تحقیقتوصیفی و از نوع پیمایشی بود و جمع آوری اطلاعات به صورت میدانی انجام گرفت. جامعه آماری این تحقیقکلیه دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز بودند. ...
بیشتر
افراد مختلف جامعه رفتار خرید متفاوتی دارند. بازاریابان پیوسته به دنبال شناسایی عوامل مؤثر بر تصمیم خریدمشتریان هستند. هدف این تحقیق، بررسی سبکهای تصمیمگیری برای خرید پوشاک ورزشی بود. روش تحقیقتوصیفی و از نوع پیمایشی بود و جمع آوری اطلاعات به صورت میدانی انجام گرفت. جامعه آماری این تحقیقکلیه دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز بودند. حجم نمونه بر اساس جدول مورگان 375 نفر تعیین و نمونه-گیری به روش تصادفی طبقهای انجام شد. ابزار جمع آوری دادهها، پرسشنامه سبک تصمیمگیری مصرف کنندهاسپرولز و کندال ( 1986 ) بود. پس از بررسی و تائید روایی ابزار توسط 10 تن از متخصصین مدیریت ورزشی،0). برای تجزیه و تحلیل دادهها از آزمونهای تحلیل / پایایی ابزار نیز با استفاده از آلفای کرونباخ تائید شد( 812عاملی اکتشافی، تحلیل عاملی تائیدی و آزمون تی مستقل استفاده شد. یافتههای تحقیق نشان داد دانشجویان ازهفت سبک تصمیمگیری برای خرید پوشاک ورزشی استفاده می کنند. همچنین تمایل به سبکهای خرید مدگرا، کیفیتگرا و عادتگرا در بین دانشجویان ورزشکار، بیشتر از دانشجویان غیرورزشکار بود. یافتههایاین تحقیق میتواند به شناخت بیشتر تولیدکنندگان و بازاریابان پوشاک ورزشی از جامعه دانشجویی و سبکهای خرید آنان کمک کند.
مهرداد محرم زاده؛ سعیده فتاح
چکیده
یکی از با اهمیت ترین شیوه های جدید خرید در خرده فروشی های غیر فیزیکی، خرید اینترنتی است. رشدسریع و استفاده روزافزون از فناوری های رایانه ای، این امکان را فراهم نموده است که فروشندگانخرده فروش و خریداران از طریق اینترنت و به شکلی بسیار مؤثرتر، ارتباط برقرار کنند. یکی از شیوه هایخرید اینترنتی خرید از طریق شبکه اجتماعی تلگرام است. هدف ...
بیشتر
یکی از با اهمیت ترین شیوه های جدید خرید در خرده فروشی های غیر فیزیکی، خرید اینترنتی است. رشدسریع و استفاده روزافزون از فناوری های رایانه ای، این امکان را فراهم نموده است که فروشندگانخرده فروش و خریداران از طریق اینترنت و به شکلی بسیار مؤثرتر، ارتباط برقرار کنند. یکی از شیوه هایخرید اینترنتی خرید از طریق شبکه اجتماعی تلگرام است. هدف از پژوهش حاضر بررسی انگیزه های لذتباور خرید اینترنتی محصولات ورزشی از راه شبکه اجتماعی تلگرام می باشد. بدین ترتیب این پژوهشتوصیفی تحلیلی است. جامعه آماری را ورزشکاران شهرستان ارومیه تشکیل داده اند که دارای تجربه خریدمحصولات و خدمات ورزشی از شبکه اجتماعی تلگرام را دارا می باشند با توجه به نامحدود بودن ودردست نداشتن اطلاعات و آمار دقیق جامعه مورد نظر، حجم نمونه 120 نفر در نظر گرفته شده است. ابزارمورد استفاده در این پژوهش پرسشنامه های آرنولدر و رینولدز ( 2003 ) است که دارای 15 سؤال در قالبطیف 5 ارزشی لیکرت می باشد. در این پژوهش، از روش های آماری توصیفی برای محاسبه شاخص هایگرایش های مرکزی مانند میانگین و نما و شاخص های پراکندگی مثل انحراف استاندارد و نیز جدول ونمودارها استفاده شده است و از آمار استنباطی به منظور تحلیل استنباطی داده های به دست آمده از تی تک متغیره و برای رتبه بندی متغیرها از آزمون فریدمن با استفاده از نرم افزار اس پی اس اس استفاده شده است.نتایج حاصله در خصوص اولویت بندی انگیزه های لذت باور مؤثر در خرید محصولات ورزشی نشان داد. ازدیدگاه افراد موردمطالعه به ترتیب اولویت جایگاه و اختیار، روابط اجتماعی، آگاهی از روندها،ماجراجویی و ارزش قرار دارند.
علیرضا الهی؛ فرهاد فتحی
چکیده
سازمانها تنها در صورتی به عمر خود ادامه میدهند که درجهای از وفاداری را در مشتریان خود ایجاد کرده باشند. اگر کالا وخدمات انتظارات مشتری را برآورده کند در او احساس رضایت ایجاد میشود در نتیجه مشتری وفادار سازمان خواهد شد وبا حضور مجدد خود و تشویق دیگران به حضور و خرید مجدد به بقای آن سازمان و شرکت کمک میکند. هدف از اینپژوهش بررسی پیشبینها ...
بیشتر
سازمانها تنها در صورتی به عمر خود ادامه میدهند که درجهای از وفاداری را در مشتریان خود ایجاد کرده باشند. اگر کالا وخدمات انتظارات مشتری را برآورده کند در او احساس رضایت ایجاد میشود در نتیجه مشتری وفادار سازمان خواهد شد وبا حضور مجدد خود و تشویق دیگران به حضور و خرید مجدد به بقای آن سازمان و شرکت کمک میکند. هدف از اینپژوهش بررسی پیشبینها و پیامدهای وفاداری تماشاگران والیبال بود. تعداد 372 نفر از بین تماشاگران ایرانی لیگ جهانیوالیبال به عنوان نمونه انتخاب شدند. از پرسشنامههای وفاداری نگرشی گلادن و فانک ( 2001 )، کیفیت تیمی ژان و همکاران1997 )، رضایتمندی کلی لیم ( 2006 )، حضور مجدد لیم ( 2006 ) و تبلیغات دهان به دهان زیاتمل و همکاران ( 1996 ) به )عنوان ابزار اندازهگیری پژوهش استفاده شد. برای آزمون فرضهای آماری از روش رگرسیون ساده استفاده شد. نتایج نشانداد که رابطه مثبت و معنیداری بین تمامی مؤلفه های پژوهش وجود دارد. کیفیت تیمی باعث رضایتمندی تماشاگرانآن ها به تیم ملی میشود. همچنین رضایتمندی بر (p <0/ و 01 β=0/ و در نتیجه وفاداری ( 327 (p < 0/ و 01 β=0/506)تأثیر مثبت دارد. تماشاگران وفادار سودآوری بیشتری به وجود میآورند، خریدهای مجدد (p < 0/ و 01 β=0/ وفاداری ( 377و β=0/ بیشتری انجام میدهند و برای محصول یا خدمت سازمان تبلیغ مثبت انجام میدهند ( 469 (p <0/ و 01 β=0/5).(p <0/01
آزیتا شهپر توفیق؛ سید محمد کاشف؛ ابراهیم دلدار
چکیده
هدف از انجام پژوهش حاضر، شناسایی عوامل سازمانی مؤثر بر تصمیم گیری های استراتژیک مالی در کمیته ملیالمپیک ج.ا.ا. بود. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی، از نظر شیوه گردآوری دادهها توصیفی- پیمایشیاست و بر اساس رویکرد تحقیق، آمیخته میباشد. جامعهی آماری این پژوهش در دو بخش کیفی و کمی (کلیهمدیران کمیته ملی المپیک)( 64 نفر) و متخصصان و خبرگان آشنا ...
بیشتر
هدف از انجام پژوهش حاضر، شناسایی عوامل سازمانی مؤثر بر تصمیم گیری های استراتژیک مالی در کمیته ملیالمپیک ج.ا.ا. بود. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی، از نظر شیوه گردآوری دادهها توصیفی- پیمایشیاست و بر اساس رویکرد تحقیق، آمیخته میباشد. جامعهی آماری این پژوهش در دو بخش کیفی و کمی (کلیهمدیران کمیته ملی المپیک)( 64 نفر) و متخصصان و خبرگان آشنا به تصمیمهای راهبردی مالی در کمیته ملیالمپیک ( 96 ) بود؛ بنابراین به صورت کلی، تعداد نمونه برابر با 160 نفر بود که پرسشنامههای صحیح بازگرداندهاستفاده (Smart PLS شده، 147 مورد گردید. به منظور آزمون فرضیه ها از روش معادلات ساختاری (نرم افزارشد. روایی و پایایی ابزار مورد استفاده مورد تأیید قرار گرفت و نتایج نشان داد که سه بعد فرهنگ سازمانی، منابعمالی و فشارهای گروهی از ابعاد عوامل سازمانی و اثرگذار بر تصمیم گیری های استراتژیک مالی کمیته ملیالمپیک ایران میباشند و سه بعد دیگر (ساختار سازمانی، سیستم اطلاعات و آئیننامه و ضوابط) از عواملسازمانی نمیباشند.
مرجان صفاری؛ سجاد نعمت زاده
چکیده
هدف پژوهش حاضر تعیین ارتباط بازار مبل ایران به عنوان حامی مالی باشگاه استقلال با ارزش ویژهی نشانتجاری مبتنی بر مشتری بود و روش تحقیق توصیفی به روش همبستگی میباشد که با توجه به نرمال بودن دادههااز ماتریس ضریب همبستگی پیرسون استفاده گردید. نمونه آماری تحقیق حاضر 375 نفر از دانشجویان دانشگاه-های تهران بودند که به روش نمونهگیری در دسترس ...
بیشتر
هدف پژوهش حاضر تعیین ارتباط بازار مبل ایران به عنوان حامی مالی باشگاه استقلال با ارزش ویژهی نشانتجاری مبتنی بر مشتری بود و روش تحقیق توصیفی به روش همبستگی میباشد که با توجه به نرمال بودن دادههااز ماتریس ضریب همبستگی پیرسون استفاده گردید. نمونه آماری تحقیق حاضر 375 نفر از دانشجویان دانشگاه-های تهران بودند که به روش نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند در تحقیق حاضر نیز روایی صوری ومحتوایی آن با کمک اعضای هیئت علمی با تخصص بازاریابی بررسی و اصلاحات مورد نظر ایشان در پرسشنامه0/ 0 به دست آمد ( 01 / اعمال شد و پایایی پرسشنامه از طریق آلفای کرونباخ در یک مطالعه مقدماتی برابر با 86همبستگی پیرسون متغیرهای همنوایی برابر با 0,93 و احساسات 0,82 و قضاوت 0,86 تصویرسازی 0,85 در (>p سطح معنی داری 0,05 به دست آمد بررسی انجام شده در ارتباط با نگرش طرفداران استقلال و سایر تیمها برروی ارزش ویژهی نشان تجاری بازار مبل ایران مبتنی بر مشتری مشخص شد که در تمامی موارد طرفداراناستقلال گرایش بهتری را نسبت به بازار مبل ایران دارند. حفظ و توسعه ارزش ویژه نشان تجاری اغلب فعالیتیچالش برانگیز و دشوار است. اجرای مدیریت ارزش ویژهی نشان تجاری نیازمند آن است که چشم انداز گسترده-ای از نگرشهای مختلف نسبت به ارزش ویژه نشان تجاری اتخاذ شود نتایج تحقیقات نشان میدهد که حامیمالی شدن بازار مبل ایران برای باشگاه استقلال منجر به ارزش ویژه گردیده است و در مقایسه با سایر تیمهاارزش ویژهی نشان تجاری ایجاد شده برای نشان تجاری بازار میل ایران در میان طرفداران استقلال بیشتر بودهاست.