مهرداد محرم زاده؛ محمد سیوان نوری؛ رسول جوان امانی
چکیده
این مطالعه سعی بر آن دارد که با تمرکز بر بخشی از ویژگیهای ساختاری، نهادی، سیاسی، فرهنگی و زمینهای استان اردبیل در درون زمینهها و فرصتها و قابلیتهای اقتصادی و فرهنگی، ورزشی ایران، یک مدل بهمنظور گونه شناسی انواع فرصتهای گردشگری و اکوتوریسم –ورزشی این استان را بهطور عام و فرصتهای گردشگری ورزشی و اکووتوریسم در اطراف ...
بیشتر
این مطالعه سعی بر آن دارد که با تمرکز بر بخشی از ویژگیهای ساختاری، نهادی، سیاسی، فرهنگی و زمینهای استان اردبیل در درون زمینهها و فرصتها و قابلیتهای اقتصادی و فرهنگی، ورزشی ایران، یک مدل بهمنظور گونه شناسی انواع فرصتهای گردشگری و اکوتوریسم –ورزشی این استان را بهطور عام و فرصتهای گردشگری ورزشی و اکووتوریسم در اطراف دریاچه شورابیل را بهطور خاص ارائه نماید. بدین منظور با استفاده از یکگونه شناسی، مدلی ایدئال از ترکیب (دستههای) فعالیتهای ورزشی-تفریحی در محیط خشکی و آبی ارائه، با استفاده از تحلیل سوات، فرضیاتی تدوین و متعاقب آن طی یک سلسله بررسی و تحلیل (با استفاده از متد سوات)- با تشکیل پنلی از متخصصین در حوزههای تربیتبدنی و علوم ورزشی، گردشگری و مدیریت استراتژیک فرصتها، تهدیدات، نقاط ضعف و قوت این امکان مورد تحلیل، بررسی و مداقه قرار گرفت- مشخص شد که سه دسته از پنج فرضیه فرعی مرتبط با امکانپذیری توسعه گردشگری ورزشهای آبی پیشنهادشده، در سطح دریاچه شورابیل بهشدت قابلیت اجرایی دارد لیکن دو فرضیه که مرتبط با موقعیت و وضعیت اقتصادی و نهادی مرتبط بود رد شد، یعنی توسعه ورزشهای آبی در دریاچه شورابیل دارای ملاحظات نهادی و اقتصادی است که حتماً میبایست توسط مسئولان اجرای و خطمشی گذاران لحاظ گردند.
حسین اکبری یزدی؛ سجاد نعمت زاده
چکیده
هدف تحقیق حاضر تعیین موقعیت استراتژیک بازاریابی فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران است. روش تحقیق از نوع پیمایشی و از نظر هدف کاربردی است که با استفاده از پرسشنامه، دادهها جمعآوری شدند. برای طراحی پرسشنامه برای تحلیل محیط داخلی سازمان از مدل 5 M+F استفاده شد و برای تحلیل محیط بیرونی از زنجیره ارزش پورتر و PEST استفاده گردید و برای ...
بیشتر
هدف تحقیق حاضر تعیین موقعیت استراتژیک بازاریابی فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران است. روش تحقیق از نوع پیمایشی و از نظر هدف کاربردی است که با استفاده از پرسشنامه، دادهها جمعآوری شدند. برای طراحی پرسشنامه برای تحلیل محیط داخلی سازمان از مدل 5 M+F استفاده شد و برای تحلیل محیط بیرونی از زنجیره ارزش پورتر و PEST استفاده گردید و برای تجزیه تحلیل از ابزار ماتریس SWOT استفاده گردید. برای جمعآوری دادهها از مدیران ستادی فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران استفاده شد که به روش نمونهگیری غیرتصادفی و به صورت هدفدار انتخاب شدند. برای تجزیه و تحلیل دادهها از طریق آمار توصیفی (میانگین، انحراف معیار) و از طریق آزمون آماری ناپارامتریک فریدمن رتبهبندی شدند و برای معنادار بودن گویهها از آزمون دو جملهایی استفاده گردید. یافتههای پژوهش نشان داد فدراسیون والیبال دارای 7 نقطه قوت، 7 نقطه ضعف، 4 فرصت و 7 تهدید در حوزه بازاریابی خود میباشد. در بین نقاط قوت بازاریابی فدراسیون والیبال، برند با ارزش و شناختهشدهی فدراسیون والیبال در بخش ضعف گویه تعداد اندک نیروی انسانی فعال در بخش بازاریابی در بخش فرصتها گویه انعطافپذیری و قدرت تصمیمگیری در مورد نحوهی هزینه کرد و در بخش تهدیدها گویه حضور بانوان و خانوادهها در سالنهای والیبال بیشترین اهمیت را داشتند. پس از تجزیه و تحلیل مشخص شد که بازاریابی فدراسیون والیبال در موقعیت رقابتی قرار دارد که باید از راهبردهای رقابتی استفاده کند.