علیرضا الهی؛ فرهاد فتحی
چکیده
سازمانها تنها در صورتی به عمر خود ادامه میدهند که درجهای از وفاداری را در مشتریان خود ایجاد کرده باشند. اگر کالا وخدمات انتظارات مشتری را برآورده کند در او احساس رضایت ایجاد میشود در نتیجه مشتری وفادار سازمان خواهد شد وبا حضور مجدد خود و تشویق دیگران به حضور و خرید مجدد به بقای آن سازمان و شرکت کمک میکند. هدف از اینپژوهش بررسی پیشبینها ...
بیشتر
سازمانها تنها در صورتی به عمر خود ادامه میدهند که درجهای از وفاداری را در مشتریان خود ایجاد کرده باشند. اگر کالا وخدمات انتظارات مشتری را برآورده کند در او احساس رضایت ایجاد میشود در نتیجه مشتری وفادار سازمان خواهد شد وبا حضور مجدد خود و تشویق دیگران به حضور و خرید مجدد به بقای آن سازمان و شرکت کمک میکند. هدف از اینپژوهش بررسی پیشبینها و پیامدهای وفاداری تماشاگران والیبال بود. تعداد 372 نفر از بین تماشاگران ایرانی لیگ جهانیوالیبال به عنوان نمونه انتخاب شدند. از پرسشنامههای وفاداری نگرشی گلادن و فانک ( 2001 )، کیفیت تیمی ژان و همکاران1997 )، رضایتمندی کلی لیم ( 2006 )، حضور مجدد لیم ( 2006 ) و تبلیغات دهان به دهان زیاتمل و همکاران ( 1996 ) به )عنوان ابزار اندازهگیری پژوهش استفاده شد. برای آزمون فرضهای آماری از روش رگرسیون ساده استفاده شد. نتایج نشانداد که رابطه مثبت و معنیداری بین تمامی مؤلفه های پژوهش وجود دارد. کیفیت تیمی باعث رضایتمندی تماشاگرانآن ها به تیم ملی میشود. همچنین رضایتمندی بر (p <0/ و 01 β=0/ و در نتیجه وفاداری ( 327 (p < 0/ و 01 β=0/506)تأثیر مثبت دارد. تماشاگران وفادار سودآوری بیشتری به وجود میآورند، خریدهای مجدد (p < 0/ و 01 β=0/ وفاداری ( 377و β=0/ بیشتری انجام میدهند و برای محصول یا خدمت سازمان تبلیغ مثبت انجام میدهند ( 469 (p <0/ و 01 β=0/5).(p <0/01
فرزانه مظلومی سوینی؛ اکبر جابری؛ مهدی مرادی؛ جواد خزائی پول
چکیده
هدف پژوهش حاضر کشف روابط بین ابعاد کیفیت خدمات مقصد گردشگری ورزشی با تبلیغات دهان به دهان گردشگران ورزشی با استفاده از روش مدلسازی معادلات ساختاری(SEM) بوده است. این پژوهش با توجه به هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی- همبستگی بوده است. جامعه آماری این پژوهش گردشگران ورزشی بودند که در بازه زمانی سال 1392 به شهر نوشهر به عنوان ...
بیشتر
هدف پژوهش حاضر کشف روابط بین ابعاد کیفیت خدمات مقصد گردشگری ورزشی با تبلیغات دهان به دهان گردشگران ورزشی با استفاده از روش مدلسازی معادلات ساختاری(SEM) بوده است. این پژوهش با توجه به هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی- همبستگی بوده است. جامعه آماری این پژوهش گردشگران ورزشی بودند که در بازه زمانی سال 1392 به شهر نوشهر به عنوان یک مقصد گردشگری ورزشی مسافرت داشته اند. تعداد 246 گردشگر ورزشی به روش نمونه گیری هدفمند در دسترس بهعنوان نمونه انتخاب شدند. روائی مدل و ارتباط بین متغیرهای پژوهش از روش مدل یابی معادلات ساختاری مورد تأیید قرار گرفت. با توجه به نتایج بدست آمده، ابعاد کیفیت خدمات مقصد گردشگری ورزشی، تبلیغات دهان به دهان گردشگران ورزشی را تحت تاثیر قرار داده است. یافته های این پژوهش منجر به درک بهتری از مکانیسم های رفتاری گردیده که می تواند مبنایی قابل قبول برای حفظ و افزایش بازدید گردشگران ورزشی از یک مقصد ورزشی را ترسیم نماید.