امروزه دستیابی به منابع مالی و حمایتی یکی از دغدغه های اصلی هیئت های ورزشی می باشد که لازمه آن داشتن نگرش مناسب در حوزه بازاریابی است. هدف از این تحقیق بررسی و تحلیل نگرش مدیران هیئت های ورزشی به بازاریابی ورزشی به عنوان مقدمه ای جهت انجام فعالیت های عملیاتی بود. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه اعضای هیئت رئیسه هیئتهای ورزشی استان مرکزی و مدیران و کارشناسان اداره کل و ادارات شهرستان بوده است. تعداد نمونه به صورت کل شمار بود و 104 پرسشنامه محقق ساخته مورد تحلیل قرار گرفت. این پرسشنامه حاوی 47 سؤال بود که پایایی آن با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ 0/94 به دست آمد و روایی به وسیله اساتید دانشگاهی و کارشناسان تأیید شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و آمار استنباطی (آزمون کولموگراف اسمیرنف، تی تک گروهی، فریدمن، تحلیل عاملی و اسمارت اکتشافی و تأییدی و معادلات ساختاری) با استفاده از نرم افزار اس پی اس اس نسخه 22 پی ال اس استفاده شد. نتایج 8 عامل را مشخص نمود که بسته به ماهیت با نظر تیم تحقیق با عناوین سنجشعملکرد، قیمت گذاری، رقابت گرایی، داشتن برنامه و هدف، منابع انسانی، نگرش به بازار (محیط)، استراتژی بازاریابی، مشتری گرایی نام گذاری شد. نتایج نشان داد میانگین به دست آمده در تمامی عوامل از مناسب (GOF) بالاتر از حد متوسط بوده است. نتایج سنجش کلی مدل همچون شاخص نیکویی برازش بودن مدل ارائه شده حکایت داشت. به هیئت های ورزشی توصیه می شود توجه ویژه ای به عوامل مطرح در تحقیق داشته باشند.
اسمعیلی, محسن, رضایی, شمس الدین, شیروانی, طهماسب, & افشاری, مصطفی. (1398). بررسی نگرش مدیران ورزشی استان مرکزی به بازاریابی. مدیریت توسعه پایدار در ورزش, 8(9), 23-62. doi: 10.22054/qrsm.2019.11099
MLA
محسن اسمعیلی; شمس الدین رضایی; طهماسب شیروانی; مصطفی افشاری. "بررسی نگرش مدیران ورزشی استان مرکزی به بازاریابی". مدیریت توسعه پایدار در ورزش, 8, 9, 1398, 23-62. doi: 10.22054/qrsm.2019.11099
HARVARD
اسمعیلی, محسن, رضایی, شمس الدین, شیروانی, طهماسب, افشاری, مصطفی. (1398). 'بررسی نگرش مدیران ورزشی استان مرکزی به بازاریابی', مدیریت توسعه پایدار در ورزش, 8(9), pp. 23-62. doi: 10.22054/qrsm.2019.11099
VANCOUVER
اسمعیلی, محسن, رضایی, شمس الدین, شیروانی, طهماسب, افشاری, مصطفی. بررسی نگرش مدیران ورزشی استان مرکزی به بازاریابی. مدیریت توسعه پایدار در ورزش, 1398; 8(9): 23-62. doi: 10.22054/qrsm.2019.11099