هدف پژوهش حاضر، شناسایی و اولویت بندی شاخص های اقتصادی مؤثر بر مدیریت فروش بلیت در رویدادهای ورزشی کشورهایی دنیا بود. این پژوهش بر مبنای هدف، کاربردی و به روش تلفیقی کیفی و کمی بوده است. جامعه آماری در بخش کیفی کلیه کشورهای سراسر دنیا بودند و نمونه آماری این پژوهش عبارت بودند از کشورهای آمریکا، استرالیا، چین، کره جنوبی، انگلیس، فنلاند، کانادا، قطر، آلمان، ترکیه و ایران و در بخش کمی 12 نفر از نخبگان بازاریابی ورزشی بودند. در این پژوهش از سایت های مختلف اینترنتی، بانک های اطلاعاتی و کتب و مقالات گوناگون، برگه یادداشت و نیز ثبت مشاهدات اسنادی استفاده شده است. همچنین، در بخش کمی، ابتدا پرسشنامه ای جهت مقایسۀ زوجی شاخصها طراحی و سپس در بین 12 نفر از نخبگان بازاریابی ورزشی توزیع گردید و از طریق تحلیل سلسله مراتبی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش 0 در رتبۀ اول و باجه / تحلیل سلسله مراتبی نشان داد که شاخص بلیت هوشمند و چند منظوره با وزن 138در جایگاه آخر اهمیت از دیدگاه خبرگان قرار دارند. نتایج پژوهش در بخش / بلیت فروشی با وزن نسبی 020 کیفی نشان داد که در کشورهای منتخب دنیا از چه شاخص هایی جهت مدیریت، تهیه و توزیع بلیت و کسب درآمدهای اقتصادی استفاده شده است که هر یک از این عوامل، نتایج و دستاوردهایی را به همراه داشته اند نظیر جلوگیری از ایجاد بازار سیاه، فروش بلیت، کنترل و امنیت رویداد، درآمدزایی و سایر مزایای مطرح شده.
زکی زاده, لیلا, اتقیا, ناهید. (1398). شناسایی و اولویت بندی شاخص های اقتصادی مؤثر بر مدیریت فروش بلیت در رویدادهای بزرگ ورزشی جهان. پژوهش در مدیریت ورزشی, 8(10), 107-134. doi: 10.22054/qrsm.2019.11109
MLA
لیلا زکی زاده; ناهید اتقیا. "شناسایی و اولویت بندی شاخص های اقتصادی مؤثر بر مدیریت فروش بلیت در رویدادهای بزرگ ورزشی جهان". پژوهش در مدیریت ورزشی, 8, 10, 1398, 107-134. doi: 10.22054/qrsm.2019.11109
HARVARD
زکی زاده, لیلا, اتقیا, ناهید. (1398). 'شناسایی و اولویت بندی شاخص های اقتصادی مؤثر بر مدیریت فروش بلیت در رویدادهای بزرگ ورزشی جهان', پژوهش در مدیریت ورزشی, 8(10), pp. 107-134. doi: 10.22054/qrsm.2019.11109
VANCOUVER
زکی زاده, لیلا, اتقیا, ناهید. شناسایی و اولویت بندی شاخص های اقتصادی مؤثر بر مدیریت فروش بلیت در رویدادهای بزرگ ورزشی جهان. پژوهش در مدیریت ورزشی, 1398; 8(10): 107-134. doi: 10.22054/qrsm.2019.11109