آزیتا شهپرتوفیق؛ حبیب هنری؛ جواد شهلایی
دوره 1، شماره 4 ، دی 1391، ، صفحه 89-104
چکیده
هدف از انجام این تحقیق بررسی چالشهای پیش روی انجمن علمی مدیریت ورزشی از دیدگاه متخصصان و ارائهی راهکارهای اصلاحی میباشد. این تحقیق بر مبنای هدف از نوع تحقیقات کاربردی است و برحسب روشهای گردآوری دادهها از نوع تحقیقات توصیفی تحلیلی است. جامعۀ آماری تحقیق شامل کلیۀ اساتید مدیریت ورزشی دانشگاههای دولتی شهر تهران، ...
بیشتر
هدف از انجام این تحقیق بررسی چالشهای پیش روی انجمن علمی مدیریت ورزشی از دیدگاه متخصصان و ارائهی راهکارهای اصلاحی میباشد. این تحقیق بر مبنای هدف از نوع تحقیقات کاربردی است و برحسب روشهای گردآوری دادهها از نوع تحقیقات توصیفی تحلیلی است. جامعۀ آماری تحقیق شامل کلیۀ اساتید مدیریت ورزشی دانشگاههای دولتی شهر تهران، دانشجویان دکتری مدیریت ورزشی دانشگاههای دولتی تهران و همچنین اعضای انجمن علمی مدیریت ورزشی میباشد. تعداد جامعه 64 نفر و تعداد نمونه با استفاده از جدول حجم نمونۀ مورگان و کرجسای 44 نفر مشخص شد. جهت جمعآوری دادهها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد که روایی آن توسط 10 نفر از اساتید مدیریت ورزشی و پایایی آنها با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ به تأیید رسید(86/0 =a). از آزمون بارتلت و آزمون KMO برای بررسی مناسب بودن چالشها استفاده شد. در بخش آمار استنباطی به منظور رتبهبندی چالشها از آزمون فریدمن استفاده شد. مهمترین چالشهای فراروی انجمن علمی مدیریت ورزشی میتوان به وجود سازمانهای تقریباً مشابه با انجمن مدیریت ورزشی که موازی کاری را به همراه دارد، همچنین فرار مغزها، برگزارشدن نمایشگاهها و سمینارها و همایشهای ورزشی به خصوص در حیطۀ مدیریت ورزشی در سطح پایین و همچنین بهرهوری پایین نیروی انسانی را اشاره کرد. برای هر کدام از هفده چالش شناسایی شده، راهکارهای عملیاتی ارائه شده است.
اکبر فرید فتحی؛ جواد شهلایی
دوره 1، شماره 2 ، تیر 1391، ، صفحه 59-80
چکیده
هدف از انجام این پژوهش بررسی رابطه فناوری اطلاعات و مدیریت کیفیت جامع در فدراسیونهای ورزشی جمهوری اسلامی ایران است. این مطالعه از نظر هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و روش، توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری کلیه رؤسا، نایب رئیسان و دبیران فدراسیونهای ورزشی بودند که در مجموع 150 نفر میشدند. از میان 150 پرسشنامه توزیعشده میان جامعه ...
بیشتر
هدف از انجام این پژوهش بررسی رابطه فناوری اطلاعات و مدیریت کیفیت جامع در فدراسیونهای ورزشی جمهوری اسلامی ایران است. این مطالعه از نظر هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و روش، توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری کلیه رؤسا، نایب رئیسان و دبیران فدراسیونهای ورزشی بودند که در مجموع 150 نفر میشدند. از میان 150 پرسشنامه توزیعشده میان جامعه آماری تعداد زیادی از آنها دریافت شد ولی به علت ناقص بودن بعضی از پرسشنامههای جمعآوری شده،110 پرسشنامه مورد بررسی قرار گرفت که با تعداد نمونه در جدول مورگان و آرجریس مطابقت دارد (108≤n ). برای آزمون فرضیه از تحلیل عاملی و نرم افزار lisrel استفاده شد. نتایج نشان داد که مؤلفههای مدیریت کیفیت جامع در فدراسیونهای ورزشی به طور معناداری تحت تأثیر فناوری اطلاعات هستند. فناوری اطلاعات بر مؤلفههای رهبری (601/0 = بار عاملی، 512/9=t)، مؤلفهی فرآیند برنامهریزی استراتژیک (723/0 = بار عاملی، 381/10=t)، مؤلفۀ رضایت مشتری (761/0 = بار عاملی، 803/12=t)، مؤلفۀ بهکارگیری کارکنان (690/0 = بار عاملی، 402/8=t)، مؤلفۀ توانمندسازی و آموزش کارکنان (755/0 = بار عاملی، 450/128=t)، مؤلفۀ اطلاعات و تجزیه و تحلیل آن (840/0 = بار عاملی، 325/21=t)، مؤلفۀ نتایج بهبود کیفیت و بهرهوری (770/0 = بار عاملی، 707/14=t) و مؤلفۀ تضمین کیفیت خروجی (789/0 = بار عاملی، 034/16=t) تأثیر مثبت و معناداری دارد. نتایج یافتهها تأییدکنندۀ فرضیه اصلی است و نشان میدهد فناوری اطلاعات، بیشترین تأثیر را بر مؤلفۀ رضایت مشتری داشته است. برای مدیران اجرایی فدراسیونهای ورزشی، این یافته نکات قابل توجهی در بردارد؛ زیرا با تسهیل جریانات اطلاعاتی، رضایت بیشتر مشتریان حاصل و کمبودهایی را که در سازمانهایی از این نوع به وجود میآید، برطرف میشود.