محسن کوثری پور؛ بهاره خسروی راد؛ نفیسه زارع فخریان؛ غلامعلی کارگر
چکیده
هدف از تحقیق حاضر شناسایی رابطه مدیریت زمان با خلاقیت مدیران و کارکنان وزارت ورزش و جوانان میباشد. روش انجام تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی بوده که در آن 307 نفر از کارکنان و مدیران وزارت ورزش و جوانان به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. از پرسشنامههای استاندارد مدیریت زمان با(89/0 =α) و پرسشنامه استاندارد خلاقیت شغلی جزنی(76/0 =α) ...
بیشتر
هدف از تحقیق حاضر شناسایی رابطه مدیریت زمان با خلاقیت مدیران و کارکنان وزارت ورزش و جوانان میباشد. روش انجام تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی بوده که در آن 307 نفر از کارکنان و مدیران وزارت ورزش و جوانان به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. از پرسشنامههای استاندارد مدیریت زمان با(89/0 =α) و پرسشنامه استاندارد خلاقیت شغلی جزنی(76/0 =α) استفاده شد. از آمار توصیفی به منظور طبقهبندی دادهها و آزمون فرضیههای تحقیق از آزمون کلموگروف اسمیرنف جهت طبیعی بودن توزیع دادهها و آزمونهای همبستگی پیرسون، رگرسیون چندگانه برای تعیین ارتباط و پیشبینی متغیرهای پژوهش استفاده گردید. با توجه به نتایج تحقیق، ارتباط مثبت و معناداری بین مدیریت زمان و مؤلفههای آن با خلاقیت مشاهده شد. نتایج رگرسیون نشان داد که 7/44 % از واریانس کل تغییرات میزان خلاقیت به مؤلفههای مدیریت زمان مربوط میشود. بر اساس نتایج، ارتباط تنگاتنگی بین چرخه بهرهوری زمان با برنامهریزی و خلاقیت وجود دارد. همچنین برنامهریزی یکی از مهمترین فاکتورهای مدیریت زمان است. برنامهریزی زمانهای کاری و امور شخصی نقشی موثر در تمایل به برنامهریزی و خلاقیت ایفا میکنند. به علاوه زمانبندی امور شخصی روزانه افراد میتواند اهمیت بسیاری در استفاده از زمان در دسترس در طول روز داشته باشد
غلامرضا شعبانی بهار؛ علی یلفانی؛ جواد اقبالیان
دوره 1، شماره 1 ، فروردین 1391، ، صفحه 37-50
چکیده
هدف اصلی این تحقیق، بررسی رابطه بین خلاقیت مربیان با عملکرد تیمهای ورزشی فوتسال و والیبال میباشد. جامعه آماری این تحقیق را، مربیان تیمهای ورزشی والیبال و فوتسال (خانمها و آقایان) شرکتکننده در مسابقات سراسری دانشجویان وزارت علوم و تحقیقات و فناوری تشکیل داده است که براساس جدول مورگان و کرجسای72 نفر از آنها به صورت تصادفی ...
بیشتر
هدف اصلی این تحقیق، بررسی رابطه بین خلاقیت مربیان با عملکرد تیمهای ورزشی فوتسال و والیبال میباشد. جامعه آماری این تحقیق را، مربیان تیمهای ورزشی والیبال و فوتسال (خانمها و آقایان) شرکتکننده در مسابقات سراسری دانشجویان وزارت علوم و تحقیقات و فناوری تشکیل داده است که براساس جدول مورگان و کرجسای72 نفر از آنها به صورت تصادفی به عنوان نمونه آماری انتخاب شدهاند. این تحقیق از نوع توصیفی و همبستگی است که اطلاعات مورد نیاز آن از طریق پرسشنامه و ثبت نتایج مسابقات جمع آوری گردیده است. ابزار اندازهگیری این تحقیق شامل: پرسشنامههای خلاقیت (رندسیپ)، برگه نتایج عملکردورزشکاران (محقق ساخته) و متغیرهای زمینهای می باشد نتایج بیانگر این است که 11/3% از مربیان از سطح خلاقیت بالا و بسیار بالا برخوردارند و بقیه در سطح متوسط و پایین خلاقیت قرار دارند. 28/65% از مربیان نمونه آماری دارای مدرک کارشناسی بودند. یافتههای تحقیق نشان داد که بین میزان خلاقیت مربیان و عملکرد تیمهای ورزشی آنها رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد (01/0 > P، 39/0 = r). از مجموع متغیرهای زمینهای تنها متغیر سن، ارتباط معکوس و معنادار با خلاقیت مربیان دارد (01/0 > P، 39/0 = r). همچنین متغیرهای سابقه مربیگری مربیان ودرجه مدرک مربیگری آنها ارتباط مستقیم و معناداری با عملکرد تیمهای ورزشی مربیان دارد(01/0 > P، 39/0 = r). با توجه به یافتههای تحقیق میتوان اذعان داشت: مربیانی که از خلاقیت خوبی بهرهمند هستند از عملکرد بهتری برخوردار بوده، ضمن اینکه سابقه مربیگری بیشتر و شرکت در کلاسهای مربیگری بالاتر در بهبود عملکرد مربیان تیمهای ورزشی مفید بوده است.