اکبر جابری؛ مسعود نادریان جهرمی؛ فرزانه مظلومی سوینی
چکیده
چکیده امروزه جذب و حفظ تماشاگران در ورزشگاهها یکی از دغدغههای اصلی در فوتبال حرفهای و صنعت ورزش میباشد که میتواند پتانسیل بالایی را برای درآمدزایی باشگاهها ایجاد نماید. هدف پژوهش حاضر بررسی نظرات تماشاگران در خصوص نقش بهبود خدمات در ورزشگاهها بر جذب و حفظ تماشاگران فوتبال بوده است. روش پژوهش، توصیفی- پیمایشی ...
بیشتر
چکیده امروزه جذب و حفظ تماشاگران در ورزشگاهها یکی از دغدغههای اصلی در فوتبال حرفهای و صنعت ورزش میباشد که میتواند پتانسیل بالایی را برای درآمدزایی باشگاهها ایجاد نماید. هدف پژوهش حاضر بررسی نظرات تماشاگران در خصوص نقش بهبود خدمات در ورزشگاهها بر جذب و حفظ تماشاگران فوتبال بوده است. روش پژوهش، توصیفی- پیمایشی و جامعه آماری شامل کلیهی تماشاگران مسابقات لیگ برترکشور در سال1391-1390 در شهر اصفهان بوده است. بر اساس فرمول کوکران تعداد 320 نفر به عنوان نمونه آماری به صورت تصادفی انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری شامل پرسشنامه 36 سوالی محقق ساخته بود،که ضریب پایایی آن 85/0 به دست آمد و روایی آن نیز مورد تأیید کارشناسان مدیریت ورزشی قرار گرفت. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از نرم افزار SPSS و روشهای آماری t تک متغیره و تحلیل واریانس چند متغیره (مانوا) استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد در صورت انطباق خدمات ارائه شده با نیازها و انتظارات تماشاگران این عامل میتواند به طور معناداری منجر به جذب و حفظ تماشاگران در ورزشگاهها باشد.
مسعود نادریان جهرمی؛ اکبر جابری
دوره 1، شماره 4 ، دی 1391، ، صفحه 105-121
چکیده
هدف از پژوهش حاضر بررسی پایگاه اجتماعی معلمان تربیت بدنی از دیدگاه دانشآموزان مقطع متوسطه در شهر اصفهان بوده است. روش تحقیق حاضر توصیفی و از شاخه تحقیقات پیمایشی بوده است. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل تمامی دانشآموزان مقطع متوسطه شهر اصفهان بودهاند. با استفاده از فرمول تعداد 310 نفر به صورت نمونهگیری تصادفی هدفمند به عنوان ...
بیشتر
هدف از پژوهش حاضر بررسی پایگاه اجتماعی معلمان تربیت بدنی از دیدگاه دانشآموزان مقطع متوسطه در شهر اصفهان بوده است. روش تحقیق حاضر توصیفی و از شاخه تحقیقات پیمایشی بوده است. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل تمامی دانشآموزان مقطع متوسطه شهر اصفهان بودهاند. با استفاده از فرمول تعداد 310 نفر به صورت نمونهگیری تصادفی هدفمند به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار تحقیق، پرسشنامهای محققساخته شامل 44 سؤال بود که پایگاه اجتماعی معلمان را در چهار مؤلفه (مهارت تخصصی و حرفهای، خصوصیات شخصیتی و روابط انسانی، خصوصیات ظاهری و عوامل مادی) ارزیابی میکرد. پاسخگویان به سؤالات بر اساس مقیاس پنج ارزشی لیکرت از خیلی زیاد (5) تا خیلی کم (1) پاسخ میدادند. روایی پرسشنامه با نظرخواهی از متخصصان و صاحبنظران و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ 89/0 بدست آمد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از نرم افزار SPSS17 استفاده گردید. نتایج تحقیق نشان داد که «خصوصیات شخصیتی و روابط انسانی» بیشترین تأثیر را در ارتقاء موقعیت اجتماعی معلمان تربیت بدنی از دیدگاه دانشآموزان دارد. پس از آن «مهارتهای تخصصی و حرفهای»، «وضعیت ظاهری» و «عوامل مادی» به ترتیب بیشترین نقش را در تقویت پایگاه اجتماعی معلمان داشتهاند (01/0≥P و 48/59=F).