منابع فارسی
اسدی، علی. (1388). مقدمهای بر جامعهشناسی رسانههای همگانی. تهران، پژوهشکدة علوم ارتباطی و توسعة ایران.
انورالخولی، امین. (1383). ورزش و جامعه. مترجم: حمید رضا شیخی. بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی و سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت)، مشهد و تهران.
جلالی، محمدرضا. (1384). بررسی خشونت در میادین ورزشی. دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی کشور.
داوودی، نادر. (1379). بهرهمندی جوانان ایرانی از مطبوعات ورزشی. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه علامه طباطبایی.
راندال، دیوید. (1386). روزنامه نگاری حرفهای. مترجم: علی اکبر قاضیزاده، انتشارات روزنامه ایران، تهران.
رسولی، رضا. (1383). تحلیل روزنامههای منتخب سراسری. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
فتحینیا، محمد و علیزاده، عبدالرحمان. (1384). خشونتگرایی تماشاگران فوتبال و نقش رسانهها در کنترل آن. نشریه سنجش و پژوهش، مرکز تحقیقات صدا و سیما. شمارههای 42 و 43.
قاسمی، حمید و همکاران.(1387). فعالیتهای رسانهای در ورزش. انتشارات بامداد کتاب، تهران.
کازنو، ژان. (1387). جامعه شناسی وسایل ارتباط جمعی، مترجم؛ باقر ساروخانی و منوچهر محسنی، انتشارات اطلاعات، تهران.
کردی، محمدرضا. (1386). بررسی نقش مطبوعات و رسانههای گروهی در ورزش ایران. طرح پژوهشی، پژوهشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی.
کلایتون استولد، جی و همکاران. (1388). روابط عمومی ورزشی، مترجم؛ حمید قاسمی و همکاران، انتشارات علم و حرکت، تهران.
معتمدنژاد، کاظم. (1386). وسایل ارتباط جمعی. انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی، تهران.
معتمدنژاد، کاظم. (1386). روش تحقیق در محتوای مطبوعات. تهران، دانشکدة علوم ارتباطات اجتماعی.
مرادی، مهدی و همکاران. (1389). بررسی نقش چهارگانه رسانههای ورزشی در توسعه فرهنگ ورزش همگانی و قهرمانی. پایان نامه کارناسی ارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه علامه طباطبایی.
ویلیامز، جان و همکاران. (1389). کند و کاوی در پدیدة اوباشیگری در فوتبال. مترجم: حسن افشار. تهران، نشر مرکز.
منابع لاتین
Ballard, M & Gray, M & Reilly, J & Noggle, M. (2009). Correlates of video game screen time among mles: Body, physical activity, and other media use. Eating Behaviors 10,pp 161-167.
Drayer, J & Shapiro, S & Morse, A & White, J. (2009). The effects of fantasy football participation on NFL consumption: A qualitative analysis. Sport management review.
Etang, J. (2006). “Public relations and sport in sport in promotional culture”. Public Relations Review. Vol 32. PP:386-394.
Summers, J & Morgan, J. (2008). More then just the media : considering the role of public relations in the creation of sporting celebrity and the management of fan expectation. Public Review 34, PP:176-182.