احسانی، محمد؛ هنرور، افشار؛ افتخاری، رکن الدین؛ هنری، حبیب؛ جردن، فیونا. (1389). "تعیین عوامل مهم در کیفیت بسته های گردشگری ورزش در کشور "، نشریه مدیریت ورزشی "حرکت"، شماره 4، ص 5-26.
ادبی فیروز جاه، جواد؛ کوزه چیان، هاشم؛ احسانی، محمد. (1388). "بررسی مهم ترین جاذبه های طبیعی ورزشی موثر بر توسعه ی ورزشی کشور از دیدگاه کارشناسان ورزشی و گردشگری"، نشریه مدیریت ورزشی "حرکت"، شماره 1، ص 67-81.
بلالی، مریم؛ معین فرد، محمد رضا؛ حامدی نیا، محمد رضا؛ امیر احمدی،ابولقاسم. (1389). "بررسی دیدگاه مدیران و کارشناسان در مورد توسعه صنعت گردشگری ورزشی در استان خراسان رضوی"، مجموعه مقالات همایش ملی مدیریت تربیت بدنی، مرکز آموزشی و فرهنگی سما واحد قائم شهر، دی ماه 1389.
تاج الدین، محمد باقر. (1388). "طراحی طرح آمارگیری از گردشگری ورودی"، گروه پژوهشی آمارهای اقتصادی ، پژوهشکده ی آمار دی ماه 88.
تجاری، فرشاد؛ صفانیا، محمد علی؛ خلیلی،علی اصغر؛ دوستی، مرتضی؛ بیرق دار، فاطمه. (1389). "درک کیفیت خدمات، رضایتمندی و قصد بازگشت گردشگران به رویدادهای ورزشی"، مجموعه مقالات همایش ملی مدیریت تربیت بدنی، مرکز آموزشی و فرهنگی سما واحد قائم شهر، دی ماه 1389.
حسن زاده، مهرداد.(1384). بازاریابی ورزشی، انتشارات پرسمان، تهران.
حیدر زاده، کامبیز. (1386). "توریسم ورزشی"، سازمان توسعه تجارت ایران معاونت بررسی بازار و بازاریابی.
صردی ماهکان، علیرضا.(1380). بررسی نقش بازاریابی در صنعت جهانگردی شهرستان مقدس مشهد، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس.
گی، چاک وای. (1382). جهانگردی در چشم اندازی جامع. ترجمه: علی پارسائیان؛ سید محمد اعرابی، ویرایش دوم، 1382، تهران، دفتر پژوهش های فرهنگی.
لاولاک، کریستوفر.، رایت، لارن. (1382). اصول بازاریابی و خدمات. ترجمه ابوالفضل (اردشیر) تاج زاده نمین، تهران، سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها (سمت).
معین فرد، محمدرضا. (1387). "وضعیت صنعت گردشگری ورزشی در ایران و ارائه الگوی توسعه آن". رساله دکتری، دانشگاه تربیت معلم تهران.
منابع لاتین:
Barros, Carlos Pestana. Butler, Richard. Correia, Antonia. (2010) . “The length of stay of golf tourism: A survival analysis”, Tourism Management, 31, PP: 13-27.
Braz, J.I. (2002). "Sport for all moves people around the globe: New perspective for tourism." Journal of Asiana Sport For All, Vol. 1, PP: 47-52.
Byon, K., Zhang, J., & Ko, Y. J. (2008). “Development of a scale measuring event sport tourism intention”. North American Society for Sport Management Conference (NASSM 2008), Toronto, Ontario, Retrieved January 27, 2009, from
http://www.nassm.com/files/conf_abstracts/2008-451.pdf.
Cha, S., K. McCleary, and M. Uysal (1995). "Travel Motivations of Japanese Overseas Travelers: A Factor-Cluster Segmentation Approach." Journal of Travel Research, 34 (1), PP: 33-39.
Coshall , John T. & Charlesworth, Richard. (2011). “A management orientated approach to combination forecasting of tourism demand”, Tourism Management, 32 PP: 759-769.
Crawford, Duane W.; Jackson, Edgar L.; Godbey, Geoffrey (1991). "A hierarchial model of leisure constraints." Leisure Sciences, Vol 13, Issue 4, Oct-Des, PP: 309-320.
Department of Industry, Tourism, and Resources (2005). Niche Markets Overview. Retrieved August 20, 2005, from http://www.industry.gov.au/ content/itrInternet/cmscontent.cfm.
Ewert, A., & Hollenhorst, S. (1989). "Testing the adventure model: Empirical support for a model of risk recreation participation." Journal of Leisure Research, 21, PP:124–139.
Fourie, Johan & Santana-Gallego, María. (2011). “The impact of mega-sport events on tourist arrivals”, Tourism Management, xxx, PP: 1- 7.
Gibson, H. J. (1998a). "Active sport tourism: who participates?" Leisure Studies, 17, PP: 155-170.
Gibson, H.J.; Willming, C. & Holdnak, A. (2003) "Small-scale event sport tourism: Fans as tourists." Tourism Management, 24, PP: 181–190.
Hartzer, J. (1994). National Survey Shows Who''s Going to the Olympic Games and How They''ll Get There. Atlanta, GA: World Travel Partners.
Higham J. & Hinch T. (2002). "Tourism, sport and seasons: The challenges and potentials of overcoming seasonality in the sport and tourism sectors." Tourism Management 23, PP: 175–185.
Jackson E.L. (1993). "Recognizing patterns of leisure constraints: Result from alternative analysis." Journal of Leisure Research. Vol 25. PP:129-149.