یوسف رستم پور؛ جعفر برقی مقدم؛ حسین شرفی
چکیده
هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی رابطه بین تعهد رابطه مند و رفع تعارض با رضایت مشتریان کالاهایورزشی می باشد. تحقیق حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ ماهیت جزو تحقیقات توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری شامل کلیه افرادی بود که جهت خرید به فروشگاه های کالاهای ورزشیمراجعه می کردند. حجم نمونه براساس برآورد حجم احتیاطی نمونه، 345 نفر انتخاب گردید. ...
بیشتر
هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی رابطه بین تعهد رابطه مند و رفع تعارض با رضایت مشتریان کالاهایورزشی می باشد. تحقیق حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ ماهیت جزو تحقیقات توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری شامل کلیه افرادی بود که جهت خرید به فروشگاه های کالاهای ورزشیمراجعه می کردند. حجم نمونه براساس برآورد حجم احتیاطی نمونه، 345 نفر انتخاب گردید. برایجمع آوری داده ها از پرسشنامه های تعهد رابطه مند و رفع تعارض دوییسی و واه ( 2005 ) با ضریب پایایی0 استفاده گردید. / 0؛ رضایت مشتری ماندگانی ( 1390 ) با ضریب پایایی 87 / 0، رفع تعارض 84 / تعهد 76روایی پرسشنامه ها توسط اساتید مجرب تأیید گردید و تحلیل داده ها با استفاده از آمار توصیفی و آماراستنباطی آلفای کرونباخ، کلموگروف اسمیرونوف، آزمون تی تک نمونه ای، آزمون تی مستقل، ضریب P≤0/ و 01 P≤0/ همبستگی پیرسون، آنووا، آزمون ال اس دی انجام پذیرفت. تمامی تحلیل ها در سطح 05استفاده از نرم افزار آماری اس پی اس نسخه 22 انجام گردید.یافته ها نشان داد بین تعهد رابطه مند و رفع تعارض با رضایت مشتریان کالاهای ورزشی رابطه مثبت ومعناداری وجود دارد و وضعیت تعهد رابطه مند و رفع تعارض از دیدگاه مشتریان کالاهای ورزشی نامطلوبمی باشد. همچنین نتایج جمعیت شناختی نشان داد رضایت افراد 47 سال و بالاتر از تعهد و رفع تعارضتوسط فروشندگان کمتر از سایر سنین می باشد.
پوریا ازگلی؛ فرزام فرزان؛ مرتضی دوستی
دوره 1، شماره 3 ، مهر 1391، ، صفحه 35-50
چکیده
هدف: هدف تحقیق حاضر بررسی میزان رضایت مشتریان ازخدمات شهربازیهای روباز شهر تهران بود. روش شناسی: روش تحقیق توصیفی و از نظر اجرا پیمایشی و از نظر هدف کاربردی میباشد. شیوۀ جمعآوری دادهها میدانی و با استفاده از پرسشنامه محقق ساختهای بود که روایی آن به وسیله جمعی از اساتید برجسته مدیریت ورزشی کشور تأیید و پایایی آن با آلفای ...
بیشتر
هدف: هدف تحقیق حاضر بررسی میزان رضایت مشتریان ازخدمات شهربازیهای روباز شهر تهران بود. روش شناسی: روش تحقیق توصیفی و از نظر اجرا پیمایشی و از نظر هدف کاربردی میباشد. شیوۀ جمعآوری دادهها میدانی و با استفاده از پرسشنامه محقق ساختهای بود که روایی آن به وسیله جمعی از اساتید برجسته مدیریت ورزشی کشور تأیید و پایایی آن با آلفای کرونباخ 92/0 محاسبه شده بود. این پرسشنامه با مقیاس 5 ارزشی طیف لیکرت طراحی شده بود. یافتهها: یافتهها نشان از رضایت متوسط پاسخ دهندگان از خدمات شهربازیهای روباز شهر تهران داشت و بین نظرات مردان و زنان تفاوت معناداری وجود نداشت. بین میزان رضایت و درآمد تفاوت معنادار بود. نتیجهگیری: به طور کلی بیشتر پاسخدهندگان از خدمات شهربازیهای شهر تهران رضایت متوسطی داشتند. پایین بودن رضایت از هزینه بلیط تجهیزات نشان دهنده بالا بودن این هرینه برای پاسخ دهندگان داشت.