مصطفی سلطانی؛ ابراهیم جوادی نظام آباد
چکیده
هدف از پژوهش حاضر تحلیل وضعیت مدیریت کیفیت جامع در کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران بود. روش انجام این پژوهش از نوع توصیفی – پیمایشی بود که با استفاده از پرسشنامه انجام گرفت. برای اجرای این تحقیق از دو پرسشنامه استفاده گردید، 1- پرسشنامه استاندارد مدیریت کیفیت جامع و 2- پرسشنامه اطلاعات فردی. جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه کارمندان، ...
بیشتر
هدف از پژوهش حاضر تحلیل وضعیت مدیریت کیفیت جامع در کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران بود. روش انجام این پژوهش از نوع توصیفی – پیمایشی بود که با استفاده از پرسشنامه انجام گرفت. برای اجرای این تحقیق از دو پرسشنامه استفاده گردید، 1- پرسشنامه استاندارد مدیریت کیفیت جامع و 2- پرسشنامه اطلاعات فردی. جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه کارمندان، مدیران وکارشناسان کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران بودند که به صورت تمام شمار مورد آزمون قرار گرفت. روش آماری پژوهش حاضر از نوع توصیفی – همبستگی بود. در بخش اول، متغیرهای تحقیق با استفاده از شاخصهای آمار توصیفی نظیر: میانگین و انحراف استاندارد توصیف گردید. در بخش دوم، دادهها با استفاده از آزمون آماری فریدمن و تحلیل واریانس یکطرفه مورد تحلیل قرارگرفت. برای تجزیه وتحلیل داده ها در پژوهش حاضر از نرم افزار pls استفاده گردید. نتایج پژوهش حاضر نشان داد بین میانگین معیارهای مدیریت کیفیت جامع در کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران تفاوت معنی داری وجود دارد. همچنین نتایج نشان داد که بین میانگین نظرات مدیران،کارشناسان وکارمندان کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران نسبت به مدیریت کیفیت جامع تفاوت معنی داری وجود ندارد.
اکبر فرید فتحی؛ جواد شهلایی
دوره 1، شماره 2 ، تیر 1391، ، صفحه 59-80
چکیده
هدف از انجام این پژوهش بررسی رابطه فناوری اطلاعات و مدیریت کیفیت جامع در فدراسیونهای ورزشی جمهوری اسلامی ایران است. این مطالعه از نظر هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و روش، توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری کلیه رؤسا، نایب رئیسان و دبیران فدراسیونهای ورزشی بودند که در مجموع 150 نفر میشدند. از میان 150 پرسشنامه توزیعشده میان جامعه ...
بیشتر
هدف از انجام این پژوهش بررسی رابطه فناوری اطلاعات و مدیریت کیفیت جامع در فدراسیونهای ورزشی جمهوری اسلامی ایران است. این مطالعه از نظر هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و روش، توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری کلیه رؤسا، نایب رئیسان و دبیران فدراسیونهای ورزشی بودند که در مجموع 150 نفر میشدند. از میان 150 پرسشنامه توزیعشده میان جامعه آماری تعداد زیادی از آنها دریافت شد ولی به علت ناقص بودن بعضی از پرسشنامههای جمعآوری شده،110 پرسشنامه مورد بررسی قرار گرفت که با تعداد نمونه در جدول مورگان و آرجریس مطابقت دارد (108≤n ). برای آزمون فرضیه از تحلیل عاملی و نرم افزار lisrel استفاده شد. نتایج نشان داد که مؤلفههای مدیریت کیفیت جامع در فدراسیونهای ورزشی به طور معناداری تحت تأثیر فناوری اطلاعات هستند. فناوری اطلاعات بر مؤلفههای رهبری (601/0 = بار عاملی، 512/9=t)، مؤلفهی فرآیند برنامهریزی استراتژیک (723/0 = بار عاملی، 381/10=t)، مؤلفۀ رضایت مشتری (761/0 = بار عاملی، 803/12=t)، مؤلفۀ بهکارگیری کارکنان (690/0 = بار عاملی، 402/8=t)، مؤلفۀ توانمندسازی و آموزش کارکنان (755/0 = بار عاملی، 450/128=t)، مؤلفۀ اطلاعات و تجزیه و تحلیل آن (840/0 = بار عاملی، 325/21=t)، مؤلفۀ نتایج بهبود کیفیت و بهرهوری (770/0 = بار عاملی، 707/14=t) و مؤلفۀ تضمین کیفیت خروجی (789/0 = بار عاملی، 034/16=t) تأثیر مثبت و معناداری دارد. نتایج یافتهها تأییدکنندۀ فرضیه اصلی است و نشان میدهد فناوری اطلاعات، بیشترین تأثیر را بر مؤلفۀ رضایت مشتری داشته است. برای مدیران اجرایی فدراسیونهای ورزشی، این یافته نکات قابل توجهی در بردارد؛ زیرا با تسهیل جریانات اطلاعاتی، رضایت بیشتر مشتریان حاصل و کمبودهایی را که در سازمانهایی از این نوع به وجود میآید، برطرف میشود.