سید مسلم علوی؛ محمد رضا کریمی علویجه؛ ابوالقاسم ابراهیمی
چکیده
هدف از پژوهش حاضر بررسی دامنه تابآوری مشتری با تحلیلی بر شکاف انتظاراتی تا ادراکی از عناصر مختلف آمیخته بازاریابی در یک مجموعه ورزشی میباشد. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش گردآوری داده توصیفی/ پیمایشی است. جامعه آماری کلیه مشتریان مجموعه ورزشی کوثر در شهر شیراز میباشند که از این میان با توجه به فرمول کوکران نمونهای ...
بیشتر
هدف از پژوهش حاضر بررسی دامنه تابآوری مشتری با تحلیلی بر شکاف انتظاراتی تا ادراکی از عناصر مختلف آمیخته بازاریابی در یک مجموعه ورزشی میباشد. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش گردآوری داده توصیفی/ پیمایشی است. جامعه آماری کلیه مشتریان مجموعه ورزشی کوثر در شهر شیراز میباشند که از این میان با توجه به فرمول کوکران نمونهای معادل 300 نفر در نظر گرفته شد. ابزار گردآوری اطلاعات در این پژوهش پرسشنامه بوده که روایی آن از طریق روش روایی ظاهری/ محتوایی و پایایی آن از دو روش آلفای کرونباخ (96 درصد) و روش دو نیم کردن (93 درصد) به تأیید رسید. تحلیلهای آماری نشان داد که در میان عناصر آمیخته بازاریابی، بیشترین شکاف عملکردی در سطح پایین و بالا و گستردگی در دامنه تابآوری به عنصر خدمت بازمیگردد. تحلیلهای دیگر نشان داد که مجموعه ورزشی تنها در مورد عنصر ترفیع توانسته است از ایجاد شکاف عملکردی سطح پایین جلوگیری کند؛ در حالی که در تمامی عناصر دیگر، این شکافها در سطح عملکردی بالا و پایین مشاهده میگردد. در میان گویههای هر یک از عناصر آمیخته نیز مشخص گردید که سطح دسترسی به مدیریت عالی مجموعه با بیشترین شکاف عملکردی پایین و کمترین دامنه تابآوری و گویه مجهز بودن مکان باشگاه با بیشترین شکاف عملکردی بالا روبروست.