هدف از انجام پژوهش، تعیین اولویت های راهبردی تربیت بدنی در مدارس بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ایران بود.
روش: پژوهش به روش آمیخته انجام گردید و در بخش کیفی سیزده عضو شورای راهبردی در تعیین مولفه های اصلی پرسشنامه مشارکت داشتند. در بخش کمی نیز، نمونه آماری متشکل از 120 نفر از معاونین تربیت بدنی و سلامت استانها ، روسا و کارشناسان حوزه تربیت بدنی آموزش و پرورش در استانها و ستاد بودند. ابزار پژوهش: 1- با استفاده از مولفه های اصلی، پرسشنامه ای با 37 گویه و ضریب آلفای کرونباخ (89/0 = α) تهیه شد. 2- از ماتریسهای IFE ، EFE و SWOT برای تعیین موقعیت راهبردی و تدوین راهبرد و ماتریس QSPM برای اولویت بندی راهبردها استفاده شد و برای تجزیه و تحلیل یافته ها نیز از آزمون های آمار توصیفی و استنباطی بهره گرفتیم.
یافته ها: یافته ها نشان داد که تربیت بدنی در مدارس ایران دارای شش قوت، شش ضعف ، شش فرصت و شش تهدید است.
پس از تجزیه و تحلیل ماتریس ها، در کل نُه راهبرد تعیین و این راهبردها اولویت بندی گردید.
نتیجه: بر اساس اولویت بندی راهبردها، یافته ها نشان داد که بایستی ارتقاء سطح سواد حرکتی دانش آموزان و ترویج سبک زندگی پویا به عنوان اصلی ترین برنامه ها، مورد توجه تدوین کنندگان سیاست های تربیت بدنی و ورزش دانش آموزی در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و دستیابی به دانش آموز تراز این سند به عنوان نیروی انسانی آتیه کشور قرار گیرد.
رحیم, محمد, حمیدی, مهرزاد, & راسخ, نازنین. (1401). تعیین اولویت های راهبردی تربیت بدنی در مدارس بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ایران. مدیریت توسعه پایدار در ورزش, (), -. doi: 10.22054/qrsm.2022.58992.121
MLA
محمد رحیم; مهرزاد حمیدی; نازنین راسخ. "تعیین اولویت های راهبردی تربیت بدنی در مدارس بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ایران", مدیریت توسعه پایدار در ورزش, , , 1401, -. doi: 10.22054/qrsm.2022.58992.121
HARVARD
رحیم, محمد, حمیدی, مهرزاد, راسخ, نازنین. (1401). 'تعیین اولویت های راهبردی تربیت بدنی در مدارس بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ایران', مدیریت توسعه پایدار در ورزش, (), pp. -. doi: 10.22054/qrsm.2022.58992.121
VANCOUVER
رحیم, محمد, حمیدی, مهرزاد, راسخ, نازنین. تعیین اولویت های راهبردی تربیت بدنی در مدارس بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ایران. مدیریت توسعه پایدار در ورزش, 1401; (): -. doi: 10.22054/qrsm.2022.58992.121