TY - JOUR ID - 11106 TI - بررسی انگیزه های خرید اینترنتی محصولات ورزشی از راه شبکه های اجتماعی تلگرام JO - گردشگری ورزشی JA - QRSM LA - fa SN - 2345-6043 AU - محرم زاده, مهرداد AU - فتاح, سعیده AD - دانشگاه محقق اردبیلی AD - دانشگاه ارومیه Y1 - 2019 PY - 2019 VL - 8 IS - 10 SP - 31 EP - 48 KW - انگیزه لذت جویانه KW - خرید اینترنتی KW - محصولات ورزشی DO - 10.22054/qrsm.2019.11106 N2 - یکی از با اهمیت ترین شیوه های جدید خرید در خرده فروشی های غیر فیزیکی، خرید اینترنتی است. رشدسریع و استفاده روزافزون از فناوری های رایانه ای، این امکان را فراهم نموده است که فروشندگانخرده فروش و خریداران از طریق اینترنت و به شکلی بسیار مؤثرتر، ارتباط برقرار کنند. یکی از شیوه هایخرید اینترنتی خرید از طریق شبکه اجتماعی تلگرام است. هدف از پژوهش حاضر بررسی انگیزه های لذتباور خرید اینترنتی محصولات ورزشی از راه شبکه اجتماعی تلگرام می باشد. بدین ترتیب این پژوهشتوصیفی تحلیلی است. جامعه آماری را ورزشکاران شهرستان ارومیه تشکیل داده اند که دارای تجربه خریدمحصولات و خدمات ورزشی از شبکه اجتماعی تلگرام را دارا می باشند با توجه به نامحدود بودن ودردست نداشتن اطلاعات و آمار دقیق جامعه مورد نظر، حجم نمونه 120 نفر در نظر گرفته شده است. ابزارمورد استفاده در این پژوهش پرسشنامه های آرنولدر و رینولدز ( 2003 ) است که دارای 15 سؤال در قالبطیف 5 ارزشی لیکرت می باشد. در این پژوهش، از روش های آماری توصیفی برای محاسبه شاخص هایگرایش های مرکزی مانند میانگین و نما و شاخص های پراکندگی مثل انحراف استاندارد و نیز جدول ونمودارها استفاده شده است و از آمار استنباطی به منظور تحلیل استنباطی داده های به دست آمده از تی تک متغیره و برای رتبه بندی متغیرها از آزمون فریدمن با استفاده از نرم افزار اس پی اس اس استفاده شده است.نتایج حاصله در خصوص اولویت بندی انگیزه های لذت باور مؤثر در خرید محصولات ورزشی نشان داد. ازدیدگاه افراد موردمطالعه به ترتیب اولویت جایگاه و اختیار، روابط اجتماعی، آگاهی از روندها،ماجراجویی و ارزش قرار دارند. UR - https://qrsm.atu.ac.ir/article_11106.html L1 - https://qrsm.atu.ac.ir/article_11106_c88ac642de56b12303cfc3dddc26eeb7.pdf ER -