معصومه عبدلی؛ امین خطیبی؛ صدیقه حیدری نژاد
چکیده
افراد مختلف جامعه رفتار خرید متفاوتی دارند. بازاریابان پیوسته به دنبال شناسایی عوامل مؤثر بر تصمیم خریدمشتریان هستند. هدف این تحقیق، بررسی سبکهای تصمیمگیری برای خرید پوشاک ورزشی بود. روش تحقیقتوصیفی و از نوع پیمایشی بود و جمع آوری اطلاعات به صورت میدانی انجام گرفت. جامعه آماری این تحقیقکلیه دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز بودند. ...
بیشتر
افراد مختلف جامعه رفتار خرید متفاوتی دارند. بازاریابان پیوسته به دنبال شناسایی عوامل مؤثر بر تصمیم خریدمشتریان هستند. هدف این تحقیق، بررسی سبکهای تصمیمگیری برای خرید پوشاک ورزشی بود. روش تحقیقتوصیفی و از نوع پیمایشی بود و جمع آوری اطلاعات به صورت میدانی انجام گرفت. جامعه آماری این تحقیقکلیه دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز بودند. حجم نمونه بر اساس جدول مورگان 375 نفر تعیین و نمونه-گیری به روش تصادفی طبقهای انجام شد. ابزار جمع آوری دادهها، پرسشنامه سبک تصمیمگیری مصرف کنندهاسپرولز و کندال ( 1986 ) بود. پس از بررسی و تائید روایی ابزار توسط 10 تن از متخصصین مدیریت ورزشی،0). برای تجزیه و تحلیل دادهها از آزمونهای تحلیل / پایایی ابزار نیز با استفاده از آلفای کرونباخ تائید شد( 812عاملی اکتشافی، تحلیل عاملی تائیدی و آزمون تی مستقل استفاده شد. یافتههای تحقیق نشان داد دانشجویان ازهفت سبک تصمیمگیری برای خرید پوشاک ورزشی استفاده می کنند. همچنین تمایل به سبکهای خرید مدگرا، کیفیتگرا و عادتگرا در بین دانشجویان ورزشکار، بیشتر از دانشجویان غیرورزشکار بود. یافتههایاین تحقیق میتواند به شناخت بیشتر تولیدکنندگان و بازاریابان پوشاک ورزشی از جامعه دانشجویی و سبکهای خرید آنان کمک کند.
سحر پیرجمادی؛ علیرضا الهی؛ مهرداد محرم زاده
چکیده
این پژوهش با هدف مقایسه آمیخته بازاریابی (محصول، قیمت، مکان و ترویج) پوشاک داخلی و خارجی انجام شد تا استراتژی آمیخته بازاریابی برای کاهش ضعفهای شرکتهای داخلی بررسی گردد. بدین منظور از پرسشنامه آمیخته بازاریابی زمانی (1392 (استفاده گردید. برای استفاده از این پرسشنامه ابتدا روایی محتوایی و صوری آن توسط شش نفر از متخصصین مدیریت ورزشی گرفته ...
بیشتر
این پژوهش با هدف مقایسه آمیخته بازاریابی (محصول، قیمت، مکان و ترویج) پوشاک داخلی و خارجی انجام شد تا استراتژی آمیخته بازاریابی برای کاهش ضعفهای شرکتهای داخلی بررسی گردد. بدین منظور از پرسشنامه آمیخته بازاریابی زمانی (1392 (استفاده گردید. برای استفاده از این پرسشنامه ابتدا روایی محتوایی و صوری آن توسط شش نفر از متخصصین مدیریت ورزشی گرفته شد و پایایی پرسشنامه نیز با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 821/0 به دست آمد. به علاوه اعتبار سازه ابزار اندازهگیری به کمک تحلیل عاملی تأییدی تأیید شد. به دلیل نامحدود بودن جامعه آماری 390 پرسشنامه با روش نمونهگیری تصادفی مورد بررسی قرار گرفت. برای تحلیل دادهها از روشهای آمار توصیفی و استنباطی (فراوانی، میانگین، کولموگرف اسمیرنف، تی مستقل) استفاده شد. یافتهها نشان داد وضعیت عناصر قیمت، ترویج و توزیع از نظر مشتریان پوشاک ورزشی آدیداس در سطح بالاتری قرار دارد. لذا با توجه به نتایج و هدف پژوهش میتوان گفت جهت کاهش ضعفهای داخلی،شرکت تولیدی پوشاک ورزشی مجید بایستی به سه عنصر قیمت، ترویج و توزیع توجه نماید و برای کسب بازار رقابت به عواملی نظیر مقطوع بودن قیمت پوشاک، تبلیغات لازم، شیوه توزیع، نمایش خوب پوشاک و... توجه بیشتری نماید.