دانشگاه علامه طباطبائیگردشگری ورزشی2345-604381020191222Investigating the Decision-Making Styles for Purchasing Sportswear (The Case of Students of Shahid Chamran University of Ahvaz)بررسی سبکهای تصمیمگیری برای خرید پوشاک ورزشی (مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز)1301110510.22054/qrsm.2019.11105FAمعصومهعبدلیدانشگاه شهید چمران اهوازامینخطیبیدانشگاه شهید چمران اهواز0000-0003-4921-5638صدیقهحیدری نژاددانشگاه شهید چمران اهوازJournal Article20191013<strong>D</strong>ifferent people in the society have different purchasing behavior. Marketers are constantly looking for identifying factors affecting customers’ decision-making. The purpose of this research was to investigate decision-making styles for purchasing sportswear. The research method was descriptive and fell under survey category and the data was collected in the field. The statistical population of this research included all the students of Shahid Chamran University of Ahvaz. Using Morgan’s table and stratified random sampling, the sample size included 375 participants. The instrument for data collection was consumer decision-making style questionnaire (Sproles and Kendall (1986)). Instrument validity was confirmed by 10 experts of sports management and its reliability was approved by Cronbach’s Alpha (0.812). Exploratory factor analysis, confirmatory factor analysis and independent samples t-test were used to analyze the data. The results showed that students use seven decision-making styles for purchasing sportswear. Also, the tendency to buy fashion-oriented, quality-oriented and habit-oriented styles among athletic students was higher than that of non-athletic students. The research findings would help sportswear manufacturers and marketers to better understand students community and their shopping styles. افراد مختلف جامعه رفتار خرید متفاوتی دارند. بازاریابان پیوسته به دنبال شناسایی عوامل مؤثر بر تصمیم خرید<br />مشتریان هستند. هدف این تحقیق، بررسی سبکهای تصمیمگیری برای خرید پوشاک ورزشی بود. روش تحقیق<br />توصیفی و از نوع پیمایشی بود و جمع آوری اطلاعات به صورت میدانی انجام گرفت. جامعه آماری این تحقیق<br />کلیه دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز بودند. حجم نمونه بر اساس جدول مورگان 375 نفر تعیین و نمونه-<br />گیری به روش تصادفی طبقهای انجام شد. ابزار جمع آوری دادهها، پرسشنامه سبک تصمیمگیری مصرف کننده<br />اسپرولز و کندال ( 1986 ) بود. پس از بررسی و تائید روایی ابزار توسط 10 تن از متخصصین مدیریت ورزشی،0). برای تجزیه و تحلیل دادهها از آزمونهای تحلیل / پایایی ابزار نیز با استفاده از آلفای کرونباخ تائید شد( 812<br />عاملی اکتشافی، تحلیل عاملی تائیدی و آزمون تی مستقل استفاده شد. یافتههای تحقیق نشان داد دانشجویان ازهفت سبک تصمیمگیری برای خرید پوشاک ورزشی استفاده می کنند. همچنین تمایل به سبکهای خرید مدگرا، کیفیتگرا و عادتگرا در بین دانشجویان ورزشکار، بیشتر از دانشجویان غیرورزشکار بود. یافتههای<br />این تحقیق میتواند به شناخت بیشتر تولیدکنندگان و بازاریابان پوشاک ورزشی از جامعه دانشجویی و سبکهای خرید آنان کمک کند.دانشگاه علامه طباطبائیگردشگری ورزشی2345-604381020191222Investigating the Motives of Sports Products Online Shopping via Telegram as a Social Networkبررسی انگیزه های خرید اینترنتی محصولات ورزشی از راه شبکه های اجتماعی تلگرام31481110610.22054/qrsm.2019.11106FAمهردادمحرم زادهدانشگاه محقق اردبیلیسعیدهفتاحدانشگاه ارومیهJournal Article20191002<strong>O</strong>ne of the most important ways of shopping in non-physical retail is online shopping. The rapid growth and increasing use of computer technologies has made it possible for retailers and customers to communicate more effectively online. One of the methods of online shopping is via Telegram. The purpose of the present study was to investigate the motivations for the pleasure of online shopping of sports products via Telegram. This research is thus a descriptive-analytical one. The statistical population is comprised of athletes of Urmia who have experienced purchasing sports products and services through Telegram. Since the population was indifinite and due to lack of accurate information and statistics of the target population, 120 people were considered as the sample size. Arnolder and Reynolds (2003) questionnaires were used as the research tool in this study, which included 15 questions in the 5-point Likert scale. In this study, descriptive statistical methods were used to calculate central tendency indices such as mean, view and dispersion indices such as standard deviation as well as tables and graphs. To anlayze data inferentially, one sample t-tesed was used and to rank variables, Friedman tesed using SPSS software was used. The results of prioritizing of pleasure beliefs effective in purchasing sports products showed that from the perspective of the participants studied, position and power, social relations, awareness of trends, adventure and value take priority.یکی از با اهمیت ترین شیوه های جدید خرید در خرده فروشی های غیر فیزیکی، خرید اینترنتی است. رشد<br />سریع و استفاده روزافزون از فناوری های رایانه ای، این امکان را فراهم نموده است که فروشندگان<br />خرده فروش و خریداران از طریق اینترنت و به شکلی بسیار مؤثرتر، ارتباط برقرار کنند. یکی از شیوه های<br />خرید اینترنتی خرید از طریق شبکه اجتماعی تلگرام است. هدف از پژوهش حاضر بررسی انگیزه های لذت<br />باور خرید اینترنتی محصولات ورزشی از راه شبکه اجتماعی تلگرام می باشد. بدین ترتیب این پژوهش<br />توصیفی تحلیلی است. جامعه آماری را ورزشکاران شهرستان ارومیه تشکیل داده اند که دارای تجربه خرید<br />محصولات و خدمات ورزشی از شبکه اجتماعی تلگرام را دارا می باشند با توجه به نامحدود بودن و<br />دردست نداشتن اطلاعات و آمار دقیق جامعه مورد نظر، حجم نمونه 120 نفر در نظر گرفته شده است. ابزار<br />مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامه های آرنولدر و رینولدز ( 2003 ) است که دارای 15 سؤال در قالب<br />طیف 5 ارزشی لیکرت می باشد. در این پژوهش، از روش های آماری توصیفی برای محاسبه شاخص هایگرایش های مرکزی مانند میانگین و نما و شاخص های پراکندگی مثل انحراف استاندارد و نیز جدول ونمودارها استفاده شده است و از آمار استنباطی به منظور تحلیل استنباطی داده های به دست آمده از تی تک متغیره و برای رتبه بندی متغیرها از آزمون فریدمن با استفاده از نرم افزار اس پی اس اس استفاده شده است.<br />نتایج حاصله در خصوص اولویت بندی انگیزه های لذت باور مؤثر در خرید محصولات ورزشی نشان داد. ازدیدگاه افراد موردمطالعه به ترتیب اولویت جایگاه و اختیار، روابط اجتماعی، آگاهی از روندها،ماجراجویی و ارزش قرار دارند.دانشگاه علامه طباطبائیگردشگری ورزشی2345-604381020191222Predictors and Consequences of Sport Spectators’ Loyalty: The Study of Iranian Spectators of Volleyball Nations Leagueپیشبینها و پیامدهای وفاداری تماشاگران ورزشی: مطالعه تماشاگران ایرانی لیگ جهانی والیبال49781110710.22054/qrsm.2019.11107FAعلیرضاالهیدانشگاه خورازمی تهران0000-0002-4810-1949فرهادفتحیدانشگاه خورازمی تهرانJournal Article20191003<strong>O</strong>rganizations continue to survive only if they have created a degree of loyalty in their customers. If the goods and services meet customer expectations, they will feel satisfied and will consequently be loyal to the organization. They will also help the survival of that organization and company through their renewed presence and encouraging others to participate and repurchase. The purpose of this study was to investigate the predictors and consequences of volleyball spectators’ loyalty. A total of 372 Iranian spectators of Volleyball Nations League were selected as the sample. Questionnaires including attitudinal loyalty of Gladden and Funk (2001), team quality of Zhan et al. (1997), overall customer satisfaction of Lim (2006), customer re-attendance of Lim (2006) and WOM advertisement of Zeithaml et al. (1996) were used as the research instrument. A simple regression analysis was used to test statistical hypotheses. The results showed that there is a positive and significant relationship between all research components. Team quality led to spectators’ satisfaction (β=0.506, p < 0.01) and consequently led to their loyalty (β =0.327 and p < 0.01) to the national team. Also, satisfaction has a positive effect on loyalty (β=.377, p < 0.01). Loyal spectators generate more profit, do more re-purchase (β =0.5, p < 0.01) and advertise positively for the organization's product or service (β =0.469 and p < 0.01).سازمانها تنها در صورتی به عمر خود ادامه میدهند که درجهای از وفاداری را در مشتریان خود ایجاد کرده باشند. اگر کالا و<br />خدمات انتظارات مشتری را برآورده کند در او احساس رضایت ایجاد میشود در نتیجه مشتری وفادار سازمان خواهد شد و<br />با حضور مجدد خود و تشویق دیگران به حضور و خرید مجدد به بقای آن سازمان و شرکت کمک میکند. هدف از این<br />پژوهش بررسی پیشبینها و پیامدهای وفاداری تماشاگران والیبال بود. تعداد 372 نفر از بین تماشاگران ایرانی لیگ جهانی<br />والیبال به عنوان نمونه انتخاب شدند. از پرسشنامههای وفاداری نگرشی گلادن و فانک ( 2001 )، کیفیت تیمی ژان و همکاران<br />1997 )، رضایتمندی کلی لیم ( 2006 )، حضور مجدد لیم ( 2006 ) و تبلیغات دهان به دهان زیاتمل و همکاران ( 1996 ) به )<br />عنوان ابزار اندازهگیری پژوهش استفاده شد. برای آزمون فرضهای آماری از روش رگرسیون ساده استفاده شد. نتایج نشانداد که رابطه مثبت و معنیداری بین تمامی مؤلفه های پژوهش وجود دارد. کیفیت تیمی باعث رضایتمندی تماشاگران<br />آن ها به تیم ملی میشود. همچنین رضایتمندی بر (p <0/ و 01 β=0/ و در نتیجه وفاداری ( 327 (p < 0/ و 01 β=0/506)<br />تأثیر مثبت دارد. تماشاگران وفادار سودآوری بیشتری به وجود میآورند، خریدهای مجدد (p < 0/ و 01 β=0/ وفاداری ( 377<br />و β=0/ بیشتری انجام میدهند و برای محصول یا خدمت سازمان تبلیغ مثبت انجام میدهند ( 469 (p <0/ و 01 β=0/5)<br />.(p <0/01دانشگاه علامه طباطبائیگردشگری ورزشی2345-604381020191222Identifying the Organizational Factors Affecting Financial Strategic Decisions of the National Olympic Committee of IRIشناسایی عوامل سازمانی مؤثر بر تصمیم گیری های استراتژیک مالی در کمیته ملی المپیک ج.ا.ا.791061110810.22054/qrsm.2019.11108FAآزیتاشهپر توفیقدانشگاه ارومیهسید محمدکاشفدانشگاه ارومیهابراهیمدلداردانشگاه پردیس فارابی دانشگاه تهرانJournal Article20191004<strong>T</strong>he aim of this study was to identify the organizational factors affecting financial strategic decisions of the National Olympic Committee of IRI. The present research is applied and falls under descriptive-survey research. The statistical population of this research in both qualitative and quantitative sections consisted of all directors of the National Olympic Committee (64 participants) and experts familiar with financial strategic decisions in the National Olympic Committee (96 participants); thus, the sample size was equal to 160, among which 147 participants filled out the questionnaire properly and correctly. In order to test the hypotheses, structural equation modeling (using Smart PLS software) was used. The validity and reliability of the research instrument were confirmed. The results showed that the three dimensions of organizational culture, financial resources and group pressures were of organizational dimensions and affected the financial strategic decisions of the National Olympic Committee of Iran. The other three dimensions of organizational structure, information system and rules and regulations were not organizational factors.هدف از انجام پژوهش حاضر، شناسایی عوامل سازمانی مؤثر بر تصمیم گیری های استراتژیک مالی در کمیته ملی<br />المپیک ج.ا.ا. بود. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی، از نظر شیوه گردآوری دادهها توصیفی- پیمایشی<br />است و بر اساس رویکرد تحقیق، آمیخته میباشد. جامعهی آماری این پژوهش در دو بخش کیفی و کمی (کلیه<br />مدیران کمیته ملی المپیک)( 64 نفر) و متخصصان و خبرگان آشنا به تصمیمهای راهبردی مالی در کمیته ملی<br />المپیک ( 96 ) بود؛ بنابراین به صورت کلی، تعداد نمونه برابر با 160 نفر بود که پرسشنامههای صحیح بازگردانده<br />استفاده (Smart PLS شده، 147 مورد گردید. به منظور آزمون فرضیه ها از روش معادلات ساختاری (نرم افزار<br />شد. روایی و پایایی ابزار مورد استفاده مورد تأیید قرار گرفت و نتایج نشان داد که سه بعد فرهنگ سازمانی، منابعمالی و فشارهای گروهی از ابعاد عوامل سازمانی و اثرگذار بر تصمیم گیری های استراتژیک مالی کمیته ملی<br />المپیک ایران میباشند و سه بعد دیگر (ساختار سازمانی، سیستم اطلاعات و آئیننامه و ضوابط) از عوامل<br />سازمانی نمیباشند.دانشگاه علامه طباطبائیگردشگری ورزشی2345-604381020191222The Relationship between Financial Sponsor and Brand Equityتعیین رابطه ی حامی مالی با ارزش ویژهی نشان تجاری1461691111010.22054/qrsm.2019.11110FAمرجانصفاریدانشگاه تربیت مدرسسجادنعمت زادهدانشگاه خوارزمیJournal Article20200615<strong>T</strong>his research aimed at determining the relationship between Iran Furniture Market Company as the financial sponsor of Esteghlal Football Club and the customer-based brand equity. The research method was descriptive-correlational and Pearson correlation coefficient was used since the data was normal. The statistical sample of the present study was 375 students of Tehran universities who were selected using convenience sampling. In the present study, the face and content validity of the questionnaire were evaluated by faculty members with marketing expertise and corrections were applied to the questionnaire. The reliability of the questionnaire was obtained using Cronbach's alpha in a pilot study, 0.86 (P <0.01). The Pearson correlation between variables of Judgment (0.86), Imagination (0.85), Conformity (0.93) and Emotions (0.82) were obtained at the significant level of 0.05. Investigations on the attitude of Esteghlal fans and other teams toward the customer-based brand equity of Iran Furniture Market Company revealed that in all cases, Esteghlal fans have a better tendency towards Iran Furniture Market Company. Maintaining and developing brand equity is often a challenging and difficult task. Implementing brand equity management requires that a broad perspective towards different viewpoints to brand equity be adopted. The results showed that the sponsorship of Iran Furniture Market Company for Esteghlal Club led to brand equity. And, compared to other teams, the brand equity created for Iran Furniture Market Company has been greater amongst the fans of Esteglal Football Club.هدف پژوهش حاضر تعیین ارتباط بازار مبل ایران به عنوان حامی مالی باشگاه استقلال با ارزش ویژهی نشان<br />تجاری مبتنی بر مشتری بود و روش تحقیق توصیفی به روش همبستگی میباشد که با توجه به نرمال بودن دادهها<br />از ماتریس ضریب همبستگی پیرسون استفاده گردید. نمونه آماری تحقیق حاضر 375 نفر از دانشجویان دانشگاه-<br />های تهران بودند که به روش نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند در تحقیق حاضر نیز روایی صوری و<br />محتوایی آن با کمک اعضای هیئت علمی با تخصص بازاریابی بررسی و اصلاحات مورد نظر ایشان در پرسشنامه<br />0/ 0 به دست آمد ( 01 / اعمال شد و پایایی پرسشنامه از طریق آلفای کرونباخ در یک مطالعه مقدماتی برابر با 86<br />همبستگی پیرسون متغیرهای همنوایی برابر با 0,93 و احساسات 0,82 و قضاوت 0,86 تصویرسازی 0,85 در (>p <br />سطح معنی داری 0,05 به دست آمد بررسی انجام شده در ارتباط با نگرش طرفداران استقلال و سایر تیمها بر<br />روی ارزش ویژهی نشان تجاری بازار مبل ایران مبتنی بر مشتری مشخص شد که در تمامی موارد طرفداران<br />استقلال گرایش بهتری را نسبت به بازار مبل ایران دارند. حفظ و توسعه ارزش ویژه نشان تجاری اغلب فعالیتی<br />چالش برانگیز و دشوار است. اجرای مدیریت ارزش ویژهی نشان تجاری نیازمند آن است که چشم انداز گسترده-ای از نگرشهای مختلف نسبت به ارزش ویژه نشان تجاری اتخاذ شود نتایج تحقیقات نشان میدهد که حامی<br />مالی شدن بازار مبل ایران برای باشگاه استقلال منجر به ارزش ویژه گردیده است و در مقایسه با سایر تیمها<br />ارزش ویژهی نشان تجاری ایجاد شده برای نشان تجاری بازار میل ایران در میان طرفداران استقلال بیشتر بوده<br />است.