%0 Journal Article %T نقش منابع سازمانی بر سودآوری باشگاه های حرفه ای فوتبال ایران با میانجی گری مزیت رقابتی %J گردشگری ورزشی %I دانشگاه علامه طباطبائی %Z 2345-6043 %A سلطانی, مصطفی %A بی نیاز, سید عباس %D 2019 %\ 09/23/2019 %V 8 %N 9 %P 126-151 %! نقش منابع سازمانی بر سودآوری باشگاه های حرفه ای فوتبال ایران با میانجی گری مزیت رقابتی %K منابع سازمانی %K مزیت رقابتی %K سودآوری %K باشگاه های فوتبال %K میانجی %R 10.22054/qrsm.2019.11102 %X هدف تحقیق حاضر بررسی نقش منابع سازمانی بر سودآوری باشگاه های حرفه ای فوتبال ایران با میانجی گریمزیت رقابتی بود. تحقیق حاضر، از نوع توصیفی- همبستگی بود که به روش آمیخته انجام شد. جامعهی آماریتحقیق حاضر در مطالعه کیفی و کمی شامل کلیه نخبگان آگاه در صنعت فوتبال بود. در بخش کیفی از اشباعاطلاعاتی استفاده شد که اطلاعات با 14 مصاحبه به اشباع رسید، در این بخش نمونه ها به صورت هدفمند طبقه ایانتخاب شدند. همچنین در بخش کمی از نمونه گیری هدفمند استفاده شد که شامل 100 نفر از اساتید مدیریتورزشی و کارشناسان فوتبال بودند. ابزار مورد استفاده برای جمع آوری اطلاعات در بخش کمی، شامل پرسشنامهمحقق ساخته بود که روایی محتوایی آن مورد تأیید هشت تن از اساتید خبره مدیریت ورزشی قرار گرفت.همچنین برای بررسی پایایی متغیرها از ضریب آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی استفاده شد که مشخص گردیدکه داده ها از پایایی مناسبی برخودار بودند. از روش تحلیل محتوا در جهت بررسی مصاحبه های متخصصین و ازروش معادلات ساختاری و با استفاده از نرم افزار اسمارت پی. ال. اس در جهت بررسی مدل تحقیق استفاده شد.نتایج نشان داد که در قالب مدل تحقیق، منابع سازمانی و مزیت رقابتی بر میزان سودآوری در باشگاه های فوتبالحرفه ای ایران تأثیر معناداری دارد. همچنین نتایج نشان داد که مزیت رقابتی در این رابطه، نقش میانجی جزئی رابازی می کند؛ بنابراین پیشنهاد می گردد تا باشگاه های فوتبال ایران با بهبود وضعیت منابع سازمانی و توسعه مزیترقابتی، در جهت رسیدن به سودآوری اقدام نمایند. %U https://qrsm.atu.ac.ir/article_11102_2e74fb86d5805ecd3f8095308d4d5c04.pdf