@article { author = {Babaei, Mahdi and Khodayari, Abbas}, title = {The Relationship between Commercialization and Innovation with the Future Behavior of the Customers of Aerobics and Fitness Clubs of Karaj}, journal = {Research in sport Management}, volume = {8}, number = {7}, pages = {1-18}, year = {2019}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2345-6043}, eissn = {2980-9932}, doi = {10.22054/qrsm.2019.10998}, abstract = {The aim  of this study was to investigate the relationship between commercialization and innovation with the future behavior of the customers of aerobics and fitness clubs of  Karaj. The present study is a correlation-descriptive research. The statistical population of this study included all male customers of Karaj fitness and aerobic clubs. A sample of 200 individuals was selected using convenience sampling. To collect data, three questionnaires including the commercialization questionnaire of Mansourpour (2014),  Wang and Ahmed organizational innovation questionnaire (2004) and Berry’s future behavioral decisions (1996) were used. Using Cronbach's alpha coefficient, the reliability coefficient of the research variables of  commercialization, innovation and future behavior of customers were calculated 0.92, 0.84 and 0.88 respectively. Central criteria such as mean and dispersion (standard deviation)  were used for data analysis. Pearson correlation coefficient was used to test research hypotheses and multivariate regression method was used to check the predictors of the criterion variable. The results showed that there is a positive and significant relationship between commercialization, innovation and their dimensions with future customer behavior. Commercialization and innovation can predict the future behavior of male customers.}, keywords = {Commercialization,Innovation,future customer behavior}, title_fa = {ارتباط تجاری سازی و نوآوری با رفتار آتی مشتریان باشگاههای بدنسازی و ایروبیک شهرکرج}, abstract_fa = {هدف از انجام تحقیق بررسی ارتباط تجاریسازی و نوآوری با رفتار آتی مشتریان باشگاههای بدنسازی و ایروبیک شهر کرج بود. تحقیق حاضر از نوع توصیفی–همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه مشتریان مرد باشگاههای بدنسازی و ایروبیک شهر کرج بود. تعداد 200 نفر به روش در دسترس، نمونه آماری تحقیق را تشکیل داد. از پرسشنامههای تجاریسازی منصورپور (1393 ،(نوآوری وانگ و احمد (2004 ،(تصمیمات رفتاری آتی بری (1996 (برای جمعآوری اطلاعات استفاده شد. ضریب پایایی متغیرهای تحقیق با استفاده از روش ضریب آلفای کرونباخ برای متغیرهای تجاریسازی، نوآوری و رفتار آتی به ترتیب 92/0 ،84/0 و 88/0 به دست آمد. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات جمعآوری شده نیز از معیارهای مرکزی (میانگین) و پراکندگی (انحراف معیار) و جهت بررسی فرضیههای تحقیق از ضریب همبستگی پیرسون برای رابطه بین متغیرها و جهت بررسی پیشبینهای متغیر ملاک از روش رگرسیون چند متغیره استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که بین تجاریسازی و نوآوری و ابعاد آنها با رفتار آتی مشتریان ارتباط مثبت و معناداری وجود دارد. تجاریسازی و نوآوری میتوانند رفتار آتی مشتریان مرد را پیشبینی کنند.}, keywords_fa = {تجاریسازی,نوآوری,رفتار آتی مشتریان}, url = {https://qrsm.atu.ac.ir/article_10998.html}, eprint = {https://qrsm.atu.ac.ir/article_10998_5d0418598bf96de032efba1abae5a6e6.pdf} } @article { author = {Fateh, Farzaneh and Ahar, Saeid and Moradpour, Farzaneh and Solaimani, Masoud}, title = {The Relationship between Service Quality and Customer Satisfaction with Customer Loyalty in Mashhad Billiard Clubs}, journal = {Research in sport Management}, volume = {8}, number = {7}, pages = {19-44}, year = {2019}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2345-6043}, eissn = {2980-9932}, doi = {10.22054/qrsm.2019.10999}, abstract = {The aim of this study was to investigate the relationship between service quality and customer satisfaction with customer loyalty in Mashhad's billiard clubs. The research was a field and of descriptive-correlation type. The statistical population of this study consisted of 2000 people who were customers of billiard clubs in Mashhad and had at least 6 months of membership in the club. Billiard clubs were selected randomly using cluster sampling. The sample size (322 people) was obtained using Morgan’s table. After distributing the questionnaires and sorting the flawed ones out, 273 questionnaires were left. Thus, the statistical analysis was performed on the remaining 273 questionnaires. Chin Liu Questionnaire (2008) was used for data collection. 9 Sport Management professors were then provided with the data to determine its content validity. The instrument reliablity was obtained using Cronbach’s Alpha (α=0.92). Descriptive statistics, Kolmogorov–Smirnov test, Pearson correlation coefficient and simultaneous multivariate regression were used to analyze the demographic characteristics. The findings of the study showed that there is a positive and significant relationship between the variables of service quality, customer satisfaction and customer loyalty. Among the variables of service quality and customer satisfaction, service quality was the strongest predictor of customer loyalty.}, keywords = {Service Quality,satisfaction,Loyalty,Billiards Club,Customer}, title_fa = {رابطه بین کیفیت خدمات و رضایتمندی با وفاداری مشتریان باشگاههای بیلیارد شهر مشهد}, abstract_fa = {هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین کیفیت خدمات و رضایتمندی با وفاداری مشتریان در باشگاههای بیلیارد شهر مشهد بود. روش پژوهش حاضر توصیفی و از نوع همبستگی بود که به صورت میدانی انجام گردید. جامعه آماری این پژوهش مشتریان باشگاههای بیلیارد شهر مشهد بودند که حداقل 6 ماه سابقه عضویت و استفاده از باشگاه را داشتند که تعداد آنها حدود 2000 نفر بود. نمونهگیری در این پژوهش به صورت خوشهای تصادفی بود که باشگاههای بیلیارد به صورت تصادفی انتخاب شدند و حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان 322 نفر به دست آمد که پس از توزیع پرسشنامه و جمعآوری آنان و جدا کردن پرسشنامههای مخدوش تجزیه و تحلیل آماری بر روی 273 پرسشنامه انجام گردید. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه چین لیو (2008 (استفاده شد که جهت تعیین روایی محتوا در اختیار 9 تن از اساتید مدیریت ورزشی قرار گرفت و پایایی ابزار از طریق ضریب آلفای کرونباخ به دست آمد (92/0 =α .(برای تجزیه و تحلیل ویژگیهای جمعیت شناختی از آمارتوصیفی و از آزمون کالموگروف اسمیرنوف، ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره همزمان در سطح آمار استنباطی استفاده شد. بررسی یافتههای پژوهش نشان داد که بین متغیر کیفیت خدمات با وفاداری و رضایتمندی با وفاداری مشتریان ارتباط مثبت و معناداری وجود دارد. از بین متغیرهای کیفیت خدمات و رضایتمندی، کیفیت خدمات پیشبین قویتری برای وفاداری مشتریان بود}, keywords_fa = {کیفیت خدمات,رضایتمندی,وفاداری,باشگاه بیلیارد,مشتری}, url = {https://qrsm.atu.ac.ir/article_10999.html}, eprint = {https://qrsm.atu.ac.ir/article_10999_09926d89ba5847cdaf7d8608507fd529.pdf} } @article { author = {Ghasemian, Farahnaz and Ghafouri, Farzad}, title = {Managing School Sports Spaces from the Viewpoint of Aesthetic Principles}, journal = {Research in sport Management}, volume = {8}, number = {7}, pages = {45-64}, year = {2019}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2345-6043}, eissn = {2980-9932}, doi = {10.22054/qrsm.2019.11000}, abstract = {Any architectural space, especially the school architectural space, should provide favorable conditions to meet the needs of its users and the aesthetic value of the educational environment is used as a factor in protecting the educational environment. The purpose of the present study was to investigate the relationship between architectural elements with students' tendency to physical activity. It was conducted on 400 students (189 female and 211 male) at 10 high schools in Sari, Mazandaran using cluster random sampling. The research tool was designed using a researcher-made questionnaire, which was designed to identify the influential elements of school architecture on students' physical activity, along with Peter Rad et al. (2008) questionnaire. The content validity was evaluated and approved by 15 university professors (physical education and architecture). The reliability coefficient of the questionnaire was estimated by Cronbach's alpha with 80% probability rate and regression analysis was used to analyze the data. Based on the findings of the study, 45% of students’ tendency to physical activity was influenced by the architectural elements of the schools' sports spaces. Therefore, the space design and its consituents play a role in improving the quality of the space and making it suitable for the continuation of man’s desired life.}, keywords = {Management of Sports Spaces,Aesthetic Principles,Physical activity,Schools and Students}, title_fa = {مدیریت فضاهای ورزشی مدارس از دیدگاه اصول زیباییشناسی}, abstract_fa = {هر فضای معماری، به خصوص فضای معماری مدارس، باید شرایط مساعدی برای پاسخگویی به نیازهای انسانی کاربران را فراهم آورد و ارزش زیبایی شناختی محیط آموزشی به عنوان عاملی برای حفاظت از محیط آموزشی استفاده میشود. هدف از پژوهش حاضر، بررسی رابطه عناصر معماری با میزان تمایل دانش آموزان به فعالیت بدنی بود و بر روی 400 تن (189 دختر و 211 پسر) از دانش آموزان در 10 مدرسه مقطع متوسطه شهر ساری، به روش نمونهگیری تصادفی خوشهای انجام شد. ابزار تحقیق با استفاده از پرسشنامه محقق ساخت که در آن به شناسایی عناصر تأثیرگذار معماری مدرسه بر فعالیت بدنی دانش آموزان با کمک پرسشنامه پیترراد و همکاران (2008 ،(طراحی و تدوین شد و نیز روایی محتوایی توسط 15 تن اساتید دانشگاهی (تربیتبدنی و معماری) مورد ارزیابی و تائید قرار گرفت. ضریب پایایی پرسشنامه با روش آلفای کرونباخ با احتمال 80 درصد به دست آمد و جهت تحلیل دادهها از روشهای همبستگی، تحلیل رگرسیون استفاده شد. بر پایه یافتههای پژوهش از دیدگاه دانش آموزان عناصر معماری فضای ورزشی مدارس 45 درصد از میزان تمایل آنان را به فعالیت بدنی تبیینمینمایند؛ بنابراین طراحی محیط با عوامل تشکیلدهندهی منظر به منظور پاسخگویی به برخی نیازهای معنوی و روانی و مادی انسان، فضا و محیطی را ایجاد میکند که در جهت ارتقا کیفیت محیط و مناسب نمودن آن برای تداوم زندگی مطلوب انسان ایفای نقش مینمایند.}, keywords_fa = {مدیریت فضاهای ورزشی,اصول زیباییشناسی,فعالیت بدنی,مدارس و دانشآموزان}, url = {https://qrsm.atu.ac.ir/article_11000.html}, eprint = {https://qrsm.atu.ac.ir/article_11000_91150327ef115bade3debcd3a3e525f5.pdf} } @article { author = {Talebpour, Mehdi and Ahmadi, Yaser and Hosseini, Seyed jafar}, title = {Factors Affecting Physical Education Students’ Purchase Intention toward Foreign Brand Sports Shoes}, journal = {Research in sport Management}, volume = {8}, number = {7}, pages = {65-85}, year = {2019}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2345-6043}, eissn = {2980-9932}, doi = {10.22054/qrsm.2019.11001}, abstract = {The purpose of this study was to explore the purchase behavior of male physical education students toward foreign brand sports shoes available in Iran’s market. The present study is of a descriptive-correction type. The statistical population consisted of all male physical education students of Mashhad universities (n=900) of which 270 participants were selected using Cochran’s sample size formula. The sampling method used in this study was proportionate stratified sampling. A questionnaire utilized by Lee et al. (2008) was used for data collection. The validity of the model and the relationship between research variables were approved by Structural Equation Modeling (SEM). The results showed that normative group has a significant impact on consumers’ brand awareness. On the other hand, brand awareness has a positive impact on both emotional value  and perceived quality of foreign brand sports shoes. The results also revealed that increased consumer brand awareness leads to an increase in purchase intention. Among the dimensions of the studied brand in this research, both perceived quality and emotional value had significant and positive impact on male physical education students’ purchuse intention toward foreign brand sports shoes, while the impact of emotional value was more than perceived quality.}, keywords = {Purchase behavior,brand,normative group,sport shoes,Physical Education Students}, title_fa = {عوامل اثرگذار بر قصد خرید برندهای خارجی کفشهای ورزشی دانشجویان تربیت بدنی}, abstract_fa = {هدف از این پژوهش، بررسی رفتار خرید دانشجویان پسر رشته تربیتبدنی نسبت به برندهای خارجی کفش ورزشی موجود در بازار ایران است. پژوهش حاضر، به روش توصیفی- همبستگی است که ازنظر هدف جزء تحقیقات کاربردی میباشد. جامعه آماری در این تحقیق، کلیه دانشجویان پسر رشته تربیتبدنی دانشگاههای شهر مشهد (900 نفر) میباشند که با توجه به فرمول حجم نمونه کوکران تعداد 269 نفر بهعنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند. روش نمونهگیری مورداستفاده در این پژوهش بهصورت نمونهگیری طبقهبندی با تخصیص متناسب میباشد. برای گردآوری دادهها از پرسشنامه استفادهشده توسط لی و همکاران (2008 (که در تحقیقات داخلی و خارجی متعددی نیز مورداستفاده قرارگرفته، استفادهشده است. روایی سازه و ارتباط بین متغیرهای پژوهش از روش مدل یابی معادلات ساختاری مورد تأیید قرار گرفت. نتایج تحقیق نشان میدهند، گروه هنجار تأثیرمعناداری بر آگاهی مصرفکنندگان نسبت به برند دارد، از طرفی آگاهی برند بر هردو بعد ارزش احساسیو کیفیت درک شده برندهای خارجی کفش ورزشی تأثیر مثبتی دارد. همچنین نتایج نشان میدهند: افزایش آگاهی مصرفکننده نسبت به برند، باعث افزایش قصد خرید آنها نیز میشود. از میان ابعاد برند مورد برسی در این تحقیق، هر دو بعد کیفیت درک شده و ارزش احساسی بر قصد خرید دانشجویان پسر رشته تربیتبدنی نسبت به برندهای خارجی کفش ورزشی تأثیرداشته که تأثیر ارزش احساسی بر قصد خرید بیشتر میباشد.}, keywords_fa = {: برند,دانشجویان تربیتبدنی,رفتار خرید,کفش ورزشی,گروههنجار}, url = {https://qrsm.atu.ac.ir/article_11001.html}, eprint = {https://qrsm.atu.ac.ir/article_11001_3468afc30649a7ff4a460d3a77c551fe.pdf} } @article { author = {Pirjamadi, Sahar and Elahi, Alireza and Moharamzadeh, Mehrdad}, title = {The Comparison of Marketing Mix of Domestic and Foreign Sports Clothing with Weaknesses of Domestic Sports Companies: The Study of Adidas and Majid}, journal = {Research in sport Management}, volume = {8}, number = {7}, pages = {87-109}, year = {2019}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2345-6043}, eissn = {2980-9932}, doi = {10.22054/qrsm.2019.11003}, abstract = {The aim of this study was to compare marketing mix (product, price, place and promotion) of Iranin and foreign clothing in order to investigate the strategy of marketing mix for decreasing the weaknesses of domestic companies. To do this, Zamani’s marketing mix questionnaire (1392) was used. The content and face validity of the questionnaire were evaluated by six experts in sports management. And Cronbach's alpha was used to measure the reliability of the questionnaire (0.821). In addition, construct validity of the measurement tool was confirmed using Confirmatory Factor Analysis (CFA). 390 questionnaires were examined using random sampling. Data were analyzed using descriptive and inferential statistics (frequency, mean, Kolmogorov-Smirnov test, independent t-test). The results showed that elements of price, promotion and place in Adidas sports clothing had a higher level from customers’ viewpoint. It can then be concluded that to decrease the weaknesses of domestic sports companies, Majid sports clothing company should pay attention to the elements of price, promotion, and place. And to be successful in market competition, it should also pay attention to some factors such as fixedprice, advertisement, promotion, place method, good appearance of clothing and so on.}, keywords = {Marketing Mix,Sports Customer,Sports Clothing,Adidas,Majid}, title_fa = {مقایسه آمیخته بازاریابی پوشاک ورزشی داخلی و خارجی و ضعفهای شرکتهای داخلی ورزشی: مطالعه آدیداس و مجید}, abstract_fa = {این پژوهش با هدف مقایسه آمیخته بازاریابی (محصول، قیمت، مکان و ترویج) پوشاک داخلی و خارجی انجام شد تا استراتژی آمیخته بازاریابی برای کاهش ضعفهای شرکتهای داخلی بررسی گردد. بدین منظور از پرسشنامه آمیخته بازاریابی زمانی (1392 (استفاده گردید. برای استفاده از این پرسشنامه ابتدا روایی محتوایی و صوری آن توسط شش نفر از متخصصین مدیریت ورزشی گرفته شد و پایایی پرسشنامه نیز با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 821/0 به دست آمد. به علاوه اعتبار سازه ابزار اندازهگیری به کمک تحلیل عاملی تأییدی تأیید شد. به دلیل نامحدود بودن جامعه آماری 390 پرسشنامه با روش نمونهگیری تصادفی مورد بررسی قرار گرفت. برای تحلیل دادهها از روشهای آمار توصیفی و استنباطی (فراوانی، میانگین، کولموگرف اسمیرنف، تی مستقل) استفاده شد. یافتهها نشان داد وضعیت عناصر قیمت، ترویج و توزیع از نظر مشتریان پوشاک ورزشی آدیداس در سطح بالاتری قرار دارد. لذا با توجه به نتایج و هدف پژوهش میتوان گفت جهت کاهش ضعفهای داخلی،شرکت تولیدی پوشاک ورزشی مجید بایستی به سه عنصر قیمت، ترویج و توزیع توجه نماید و برای کسب بازار رقابت به عواملی نظیر مقطوع بودن قیمت پوشاک، تبلیغات لازم، شیوه توزیع، نمایش خوب پوشاک و... توجه بیشتری نماید.}, keywords_fa = {آمیخته بازاریابی,مشتری ورزشی,پوشاک ورزشی,آدیداس,مجید}, url = {https://qrsm.atu.ac.ir/article_11003.html}, eprint = {https://qrsm.atu.ac.ir/article_11003_77385814a808ec037c10f7dd35f45a7d.pdf} } @article { author = {Safari Takei, Shiva and Yousefi, Bahram and Ghasemi Hersini, Elham}, title = {Measuring Customer-Centered Brand Equity in the Imported Sport Apparel Market in Iran}, journal = {Research in sport Management}, volume = {8}, number = {7}, pages = {111-133}, year = {2019}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2345-6043}, eissn = {2980-9932}, doi = {10.22054/qrsm.2019.11004}, abstract = {Based on the conceptual framework of Aaker’s brand equity model, the purpose of this study was to measure customer-centered brand equity in the imported sports apparel market (Adidas) in Iran. The present study is an applied research and of a descriptive-survey type. Customers referring to and purchasing from the official representatives of Adidas in Tehran were defined as the target population. Using random sampling, 404 questionnaires were completed by customers. The questionnaire was previously employed by Tong and Hawley (2009) and its reliability and validity was confirmed for this study. Data were analyzed using Structural Equation Modeling (SEM). The results showed that brand associations and brand loyalty were influencial factors on brand equity. The findings of this study showed that in order to build and make customer-centered brand equity, marketing managers and branding planners in Adidas sport apparel brand must primarily focus on building customer loyalty and enhancing brand image in their products. Future research can contribute to the development of literature in sport apparel industry and enhancement of its applied principles by evaluating factors affecting brand associations and brand loyalty.}, keywords = {Brand Equity,brand,Imported Sport Apparel,Customers}, title_fa = {اندازه گیری ارزش ویژه برند مشتری محور در بازار پوشاک ورزشی وارداتی کشور}, abstract_fa = {بر اساس چارچوب مفهومی و مشهور ارزش ویژه برند آکر، هدف این بررسی اندازهگیری ارزش ویژه برند مشتری محور بازار پوشاک ورزشی وارداتی (آدیداس) در ایران بود. پژوهش حاضر بر مبنای هدف، کاربردی و بر مبنای روش، روش پژوهش توصیفی- پیمایشی است. جامعه هدف مشتریانی که به نمایندگی رسمی آدیداس در تهران (پایتخت ایران) مراجعه و خرید میکردند تعریف شد. 404 پرسشنامه به روش تصادفی ساده توسط مشتریان کامل شد که پیش از این توسط تانگ و هایولی (2009 (به کار گرفته شده بود که پایایی و روایی آن برای این تحقیق مورد تأیید قرار گرفت. با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری دادهها تحلیل شد. نتایج نشان داد که تداعی برند و وفاداری به برند ابعاد اثرگذار بر ارزش ویژه برند هستند. به عنوان نتیجه کاربردی یافتههای این پژوهش نشان داد که مدیران بازاریابی و برنامه ریزان برند سازی در پوشاک ورزشی آدیداس برای ساخت ویجاد ارزش ویژه برند مشتری محور باید تمرکز اولیه بر ایجاد وفاداری مشتری و تقویت تصویر برند در محصولات خود داشته باشند. تحقیقات آینده میتوانند با ارزیابی عوامل مؤثر بر تداعی برند و وفاداری به برند در توسعه ادبیات برند سازی در صنعت پوشاک ورزشی و تقویت مبانی کاربردی آن مشارکت داشته باشند.}, keywords_fa = {ارزش ویژه برند,برند,پوشاک ورزشی وارداتی,مشتریان}, url = {https://qrsm.atu.ac.ir/article_11004.html}, eprint = {https://qrsm.atu.ac.ir/article_11004_c428a259bfdf44a8532425b62db1b9fe.pdf} }