مصطفی سلطانی؛ ابراهیم جوادی نظام آباد
چکیده
هدف از پژوهش حاضر تحلیل وضعیت مدیریت کیفیت جامع در کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران بود. روش انجام این پژوهش از نوع توصیفی – پیمایشی بود که با استفاده از پرسشنامه انجام گرفت. برای اجرای این تحقیق از دو پرسشنامه استفاده گردید، 1- پرسشنامه استاندارد مدیریت کیفیت جامع و 2- پرسشنامه اطلاعات فردی. جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه کارمندان، ...
بیشتر
هدف از پژوهش حاضر تحلیل وضعیت مدیریت کیفیت جامع در کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران بود. روش انجام این پژوهش از نوع توصیفی – پیمایشی بود که با استفاده از پرسشنامه انجام گرفت. برای اجرای این تحقیق از دو پرسشنامه استفاده گردید، 1- پرسشنامه استاندارد مدیریت کیفیت جامع و 2- پرسشنامه اطلاعات فردی. جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه کارمندان، مدیران وکارشناسان کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران بودند که به صورت تمام شمار مورد آزمون قرار گرفت. روش آماری پژوهش حاضر از نوع توصیفی – همبستگی بود. در بخش اول، متغیرهای تحقیق با استفاده از شاخصهای آمار توصیفی نظیر: میانگین و انحراف استاندارد توصیف گردید. در بخش دوم، دادهها با استفاده از آزمون آماری فریدمن و تحلیل واریانس یکطرفه مورد تحلیل قرارگرفت. برای تجزیه وتحلیل داده ها در پژوهش حاضر از نرم افزار pls استفاده گردید. نتایج پژوهش حاضر نشان داد بین میانگین معیارهای مدیریت کیفیت جامع در کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران تفاوت معنی داری وجود دارد. همچنین نتایج نشان داد که بین میانگین نظرات مدیران،کارشناسان وکارمندان کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران نسبت به مدیریت کیفیت جامع تفاوت معنی داری وجود ندارد.
آزیتا شهپر توفیق؛ سید محمد کاشف؛ ابراهیم دلدار
چکیده
هدف از انجام پژوهش حاضر، شناسایی عوامل سازمانی مؤثر بر تصمیم گیری های استراتژیک مالی در کمیته ملیالمپیک ج.ا.ا. بود. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی، از نظر شیوه گردآوری دادهها توصیفی- پیمایشیاست و بر اساس رویکرد تحقیق، آمیخته میباشد. جامعهی آماری این پژوهش در دو بخش کیفی و کمی (کلیهمدیران کمیته ملی المپیک)( 64 نفر) و متخصصان و خبرگان آشنا ...
بیشتر
هدف از انجام پژوهش حاضر، شناسایی عوامل سازمانی مؤثر بر تصمیم گیری های استراتژیک مالی در کمیته ملیالمپیک ج.ا.ا. بود. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی، از نظر شیوه گردآوری دادهها توصیفی- پیمایشیاست و بر اساس رویکرد تحقیق، آمیخته میباشد. جامعهی آماری این پژوهش در دو بخش کیفی و کمی (کلیهمدیران کمیته ملی المپیک)( 64 نفر) و متخصصان و خبرگان آشنا به تصمیمهای راهبردی مالی در کمیته ملیالمپیک ( 96 ) بود؛ بنابراین به صورت کلی، تعداد نمونه برابر با 160 نفر بود که پرسشنامههای صحیح بازگرداندهاستفاده (Smart PLS شده، 147 مورد گردید. به منظور آزمون فرضیه ها از روش معادلات ساختاری (نرم افزارشد. روایی و پایایی ابزار مورد استفاده مورد تأیید قرار گرفت و نتایج نشان داد که سه بعد فرهنگ سازمانی، منابعمالی و فشارهای گروهی از ابعاد عوامل سازمانی و اثرگذار بر تصمیم گیری های استراتژیک مالی کمیته ملیالمپیک ایران میباشند و سه بعد دیگر (ساختار سازمانی، سیستم اطلاعات و آئیننامه و ضوابط) از عواملسازمانی نمیباشند.