مصطفی افشاری؛ میر حسن سید عامری؛ حبیب هنری
چکیده
در هزاره سوم اقتصاد و شرایط اقتصادی از اصلیترین چالشهای پیشه رو برای سازمان ها بوده است. ورزشو سازمان های ورزشی نیز از این قاعده مستثنا نبوده و این پژوهش باهدف بررسی اقتصاد مقاومتی و نقشآندر توسعه اقتصادی صنعت ورزش تدوین گردیده است. روش تحقیق آمیخته بوده و به شکل میدانیصورت گرفته است. جامعه این پژوهش متخصصان و صاحب نظران حوزه مدیریت ...
بیشتر
در هزاره سوم اقتصاد و شرایط اقتصادی از اصلیترین چالشهای پیشه رو برای سازمان ها بوده است. ورزشو سازمان های ورزشی نیز از این قاعده مستثنا نبوده و این پژوهش باهدف بررسی اقتصاد مقاومتی و نقشآندر توسعه اقتصادی صنعت ورزش تدوین گردیده است. روش تحقیق آمیخته بوده و به شکل میدانیصورت گرفته است. جامعه این پژوهش متخصصان و صاحب نظران حوزه مدیریت و ورزش میباشند ( 160برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامههای محقق ساخته اقتصاد مقاومتی برگرفته پژوهش ترابزاده .(N=1392 ) و توسعه اقتصادی صنعت ورزش برگرفته از پژوهش الهی ( 1387 ) استفاده گردید. از آزمونهای )نسخه 22 و تحلیل Spss کالموگروف اسمیرنف، دوجملهای و آزمون همبستگی اسپیرمن در نرم افزارنسخه 22 انجام شد. نتایج نشان داد ارتباط بین اقتصاد مقاومتی Amos عاملی تأییدی و اکتشافی در نرم افزاراثر اقتصاد T و توسعه اقتصادی صنعت ورزش و مؤلفه های آن وجود داشته و ضرایب رگرسیونی و مقادیرمقاومتی بر توسعه اقتصادی صنعت ورزش را تائید کرد. بر مبنای نتایج به دست آمده بدیهی است مسئولینبرای توسعه در بخش صنعت ورزش راهی جز توجه ویژه به راهکارهای اقتصاد مقاومتی بخصوص توجه بهزیرساختهای اقتصادی و درآمدزا در بخش ورزش نداشته و این امر می تواند کلیدی راهگشا در این زمینهباشد.
محسن اسمعیلی؛ شمس الدین رضایی؛ طهماسب شیروانی؛ مصطفی افشاری
چکیده
امروزه دستیابی به منابع مالی و حمایتی یکی از دغدغه های اصلی هیئت های ورزشی می باشد که لازمه آنداشتن نگرش مناسب در حوزه بازاریابی است. هدف از این تحقیق بررسی و تحلیل نگرش مدیرانهیئت های ورزشی به بازاریابی ورزشی به عنوان مقدمه ای جهت انجام فعالیت های عملیاتی بود. جامعهآماری تحقیق شامل کلیه اعضای هیئت رئیسه هیئتهای ورزشی استان مرکزی ...
بیشتر
امروزه دستیابی به منابع مالی و حمایتی یکی از دغدغه های اصلی هیئت های ورزشی می باشد که لازمه آنداشتن نگرش مناسب در حوزه بازاریابی است. هدف از این تحقیق بررسی و تحلیل نگرش مدیرانهیئت های ورزشی به بازاریابی ورزشی به عنوان مقدمه ای جهت انجام فعالیت های عملیاتی بود. جامعهآماری تحقیق شامل کلیه اعضای هیئت رئیسه هیئتهای ورزشی استان مرکزی و مدیران و کارشناسان ادارهکل و ادارات شهرستان بوده است. تعداد نمونه به صورت کل شمار بود و 104 پرسشنامه محقق ساخته موردتحلیل قرار گرفت. این پرسشنامه حاوی 47 سؤال بود که پایایی آن با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ0/94 به دست آمد و روایی به وسیله اساتید دانشگاهی و کارشناسان تأیید شد. جهت تجزیه و تحلیل داده هااز آمار توصیفی و آمار استنباطی (آزمون کولموگراف اسمیرنف، تی تک گروهی، فریدمن، تحلیل عاملیو اسمارت اکتشافی و تأییدی و معادلات ساختاری) با استفاده از نرم افزار اس پی اس اس نسخه 22پی ال اس استفاده شد. نتایج 8 عامل را مشخص نمود که بسته به ماهیت با نظر تیم تحقیق با عناوین سنجشعملکرد، قیمت گذاری، رقابت گرایی، داشتن برنامه و هدف، منابع انسانی، نگرش به بازار (محیط)،استراتژی بازاریابی، مشتری گرایی نام گذاری شد. نتایج نشان داد میانگین به دست آمده در تمامی عواملاز مناسب (GOF) بالاتر از حد متوسط بوده است. نتایج سنجش کلی مدل همچون شاخص نیکویی برازشبودن مدل ارائه شده حکایت داشت. به هیئت های ورزشی توصیه می شود توجه ویژه ای به عوامل مطرح درتحقیق داشته باشند.