TY - JOUR ID - 384 TI - نقش کیفیت خدمات ورزشگاه ها در جذب و حفظ تماشاگران فوتبال JO - گردشگری ورزشی JA - QRSM LA - fa SN - 2345-6043 AU - جابری, اکبر AU - نادریان جهرمی, مسعود AU - مظلومی سوینی, فرزانه AD - دانشجوی دکترای مدیریت ورزشی دانشگاه تهران AD - دانشیار مدیریت ورزشی دانشگاه اصفهان AD - Y1 - 2013 PY - 2013 VL - 2 IS - 5 SP - 25 EP - 42 KW - تماشاگران فوتبال KW - کیفیت خدمات KW - ورزشگاه‌ها DO - 10.22054/qrsm.2013.384 N2 - چکیده امروزه جذب و حفظ تماشاگران در ورزشگاه­ها یکی از دغدغه­های اصلی در فوتبال حرفه­ای و صنعت ورزش می­باشد که می­تواند پتانسیل بالایی را برای درآمدزایی باشگاه­ها ایجاد نماید. هدف پژوهش حاضر بررسی نظرات تماشاگران در خصوص نقش  بهبود خدمات در ورزشگاه­ها بر جذب و حفظ تماشاگران فوتبال بوده است. روش پژوهش، توصیفی- پیمایشی و جامعه آماری شامل کلیه­ی تماشاگران مسابقات لیگ برترکشور در سال1391-1390 در شهر اصفهان بوده است. بر اساس فرمول کوکران تعداد 320 نفر به عنوان نمونه آماری  به صورت تصادفی انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری شامل پرسشنامه 36 سوالی محقق ساخته بود،که ضریب پایایی آن 85/0 به دست آمد و روایی آن نیز مورد تأیید کارشناسان مدیریت ورزشی قرار گرفت. جهت تجزیه و تحلیل داده­ها از نرم افزار SPSS و روش­های آماری t  تک متغیره  و تحلیل واریانس چند متغیره (مانوا) استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد در صورت انطباق خدمات ارائه شده با نیازها و انتظارات تماشاگران  این عامل می­تواند به طور معناداری منجر به  جذب و حفظ  تماشاگران در ورزشگاه­ها باشد. UR - https://qrsm.atu.ac.ir/article_384.html L1 - https://qrsm.atu.ac.ir/article_384_153bd6502576709f02fdc329249db378.pdf ER -