%0 Journal Article %T بررسی وضعیت رسانه های ورزشی در توسعه و ترویج مؤلفه‌های ورزش قهرمانی %J گردشگری ورزشی %I دانشگاه علامه طباطبائی %Z 2345-6043 %A مرادی, مهدی %A گودرزی, محمود %A هنری, حبیب %A رحیمی, محمد %D 2012 %\ 06/21/2012 %V 1 %N 2 %P 1-16 %! بررسی وضعیت رسانه های ورزشی در توسعه و ترویج مؤلفه‌های ورزش قهرمانی %K رسانه های ورزشی %K ورزش قهرمانی %K توسعه ورزش و مؤلفه های ورزش قهرمانی %R %X هدف تحقیق بررسی وضعیت رسانه­های ورزشی در توسعه و ترویج مؤلفه­ها و ابعاد مختلف ورزش قهرمانی است.روش تحقیق توصیفی- مقایسه­ای، نوع تحقیق کاربردی، روش اجرا پیمایشی و اطلاعات آن به صورت میدانی جمع­آوری شد. جامعه آماری تحقیق شامل کارشناسان حوزه­ رسانه و ورزش کشور و همچنین ورزشکاران ملی­پوش بود. نمونه آماری تحقیق شامل 150 نفر و روش نمونه­گیری غیرتصادفی (در دسترس) بود.پرسشنامه­ای توسط محقق در ابعاد مختلف ورزش قهرمانی تهیه و روایی آن توسط اساتید دانشگاه­ و متخصصان تأیید و پایایی آن به وسیله آزمون آلفای ­کرونباخ (88/0=α) تعیین شد. از آمار توصیفی جهت توصیف مشخصات فردی آزمودنی­ها و از آزمون­های کلموگروف اسمیرنوف جهت بررسی توزیع طبیعی داده­ها و ویلکاکسون برای بررسی معناداری فرضیه­ها استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که بین وضعیت موجود و مطلوب نقش­ رسانه­های ورزشی در توسعه مؤلفه­های ورزش قهرمانی در سطح معناداری 05/0P= تفاوت وجود دارد و مقادیر بدست­آمده از دیدگاه کارشناسان رسانه­ای 925/7-=Z، کارشناسان ورزشی 576/7-=Z و ورزشکاران 657/7-=Z بود. به نظر می­رسد دلیل عمدۀ تفاوت بین وضعیت موجود و مطلوب از دیدگاه آزمودنی­ها، عدم جامعیت برنامه­های رسانه­های ورزشی و یا کمبود شناخت اهالی رسانه از ابعاد مختلف ورزش قهرمانی باشد. %U https://qrsm.atu.ac.ir/article_491_effb6be667737dedb4f37ba4e130fe48.pdf