@article { author = {Moradi, Mahdi and Goodarzi, Mahmood and Honari, Habib and Rahimi, Mohammad}, title = {A Study of the Status of Sports Media in the Development and Promotion of Championship Sport Components}, journal = {Research in sport Management}, volume = {1}, number = {2}, pages = {1-16}, year = {2012}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2345-6043}, eissn = {2980-9932}, doi = {}, abstract = {The present paper aims to study the status of Sports Media in development and promotion of championship sports and its different Components. The applied methodology was that of descriptive -comparative. The study utilized a survey research design with the field data-collection method. The statistical population included sport and media experts as well as national championship sport. Using the non-random convenience sampling method, 150 subjects were selected. The researcher prepared a questionnaire focusing on different dimensions of championship sport. Validity of the questionnaire was confirmed by a panel of experts and university professors, and its reliability was established by calculating Cronbach’s alpha (α = 0.88). Descriptive statistics was used to describe the individual characteristics of the subjects. The Kolmogorov-Smirnov test was applied to check the natural distribution of the data and the wilcoxson test was used to examine the significance of the hypotheses. The results showed that there was a significant difference between the current status and the desired situation of Sports Media in development of championship sport components (P=0.05). The values of Z were -7.925, -7.576 and -7.657 from the viewpoints of, respectively, media experts, sport experts and athletes. It seems that the main reason of the difference between the current and desired situation is incomprehensive programs in Sports Media and/or media authorities’ poor knowledge of the different dimensions of championship sport.}, keywords = {}, title_fa = {بررسی وضعیت رسانه های ورزشی در توسعه و ترویج مؤلفههای ورزش قهرمانی}, abstract_fa = {هدف تحقیق بررسی وضعیت رسانههای ورزشی در توسعه و ترویج مؤلفهها و ابعاد مختلف ورزش قهرمانی است.روش تحقیق توصیفی- مقایسهای، نوع تحقیق کاربردی، روش اجرا پیمایشی و اطلاعات آن به صورت میدانی جمعآوری شد. جامعه آماری تحقیق شامل کارشناسان حوزه رسانه و ورزش کشور و همچنین ورزشکاران ملیپوش بود. نمونه آماری تحقیق شامل 150 نفر و روش نمونهگیری غیرتصادفی (در دسترس) بود.پرسشنامهای توسط محقق در ابعاد مختلف ورزش قهرمانی تهیه و روایی آن توسط اساتید دانشگاه و متخصصان تأیید و پایایی آن به وسیله آزمون آلفای کرونباخ (88/0=α) تعیین شد. از آمار توصیفی جهت توصیف مشخصات فردی آزمودنیها و از آزمونهای کلموگروف اسمیرنوف جهت بررسی توزیع طبیعی دادهها و ویلکاکسون برای بررسی معناداری فرضیهها استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که بین وضعیت موجود و مطلوب نقش رسانههای ورزشی در توسعه مؤلفههای ورزش قهرمانی در سطح معناداری 05/0P= تفاوت وجود دارد و مقادیر بدستآمده از دیدگاه کارشناسان رسانهای 925/7-=Z، کارشناسان ورزشی 576/7-=Z و ورزشکاران 657/7-=Z بود. به نظر میرسد دلیل عمدۀ تفاوت بین وضعیت موجود و مطلوب از دیدگاه آزمودنیها، عدم جامعیت برنامههای رسانههای ورزشی و یا کمبود شناخت اهالی رسانه از ابعاد مختلف ورزش قهرمانی باشد.}, keywords_fa = {رسانه های ورزشی,ورزش قهرمانی,توسعه ورزش و مؤلفه های ورزش قهرمانی}, url = {https://qrsm.atu.ac.ir/article_491.html}, eprint = {https://qrsm.atu.ac.ir/article_491_effb6be667737dedb4f37ba4e130fe48.pdf} } @article { author = {Norouzi Seyed Hosseini, Rasool and Ehsani, Mohammad and Amiri, Mojtaba and Dastoom, Sallah}, title = {A Study of Motivational-Hygienic Factors among Kermanshah Physical Education Teachers Based on Herzberg’s Theory}, journal = {Research in sport Management}, volume = {1}, number = {2}, pages = {17-34}, year = {2012}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2345-6043}, eissn = {2980-9932}, doi = {}, abstract = {The present paper aims to study the motivational-hygienic factors among physical education teachers on the basis of Herzberg’s theory. The study utilized a descriptive-analytical methodology with a field data-collection method. The statistical population included all physical education teachers of Kermanshah province. Using multiple cluster sampling method, 278 subjects were selected. The data-gathering instrument was the demographic questionnaire as well as the ‘Motivation-Hygiene’ questionnaire of Dennett et al (1996). Descriptive statistics as well as inferential statistics, including the Kolmogorov-Smirnov test, independent sample t-test and the Kendall Correlation Coefficient were used to analyze the data. The results showed that there was a significant difference between male and female in terms of hygienic factors (p<0.05). However, there was no significant difference in motivational factors between male and female physical education teachers (p>0.05). Moreover, there was a significant positive relationship between hygienic factors, on one hand, and gender(r=0.447) and marital status(r=0.409), on the other. Meanwhile, no significant correlation was observed between motivational factors and demographic characteristics of the subjects (p>0.05).}, keywords = {Motivational-Hygienic Factors,Physical Education Teachers,Kermanshah}, title_fa = {بررسی عوامل انگیزشی – بهداشتی معلمان تربیت بدنی براساس نظریه هرزبرگ}, abstract_fa = {هدف از این تحقیق بررسی عوامل انگیزشی- بهداشتی معلمان تربیت بدنی بر اساس نظریه هرزبرگ بود که با روش تحقیق توصیفی- تحلیلی و به صورت میدانی انجام شد. جامعه آماری را کلیه معلمان تربیت بدنی استان کرمانشاه تشکیل میدادند. نمونه تحقیق 278 معلم تربیت بدنی درنظر گرفته شد. برای نمونهگیری از روش خوشهای چند مرحلهای استفاده شد. به منظور جمعآوری اطلاعات از پرسشنامه دموگرافیکی و پرسشنامه عوامل انگیزشی- بهداشتی دانت و همکاران (1996) استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از آمار توصیفی و همچنین از آمار استنباطی شامل آزمون کالموگروف- اسمیرنف؛ آزمون t مستقل و آزمون همبستگی کندال استفاده شد. نتایج نشان داد که که تفاوت معنی داری بین عوامل بهداشتی معلمان مرد و زن تربیت بدنی وجود دارد (05/0>p)؛ اما بین عوامل انگیزشی معلمان مرد و زن تربیت بدنی تفاوت معنیداری مشاهده نشد (05/0
0.05). Since there was a significant relationship between the triple management skills, and considering the role of each in the managers’ success and efficiency, it is recommended that special attention be paid to these skills in educating managers.}, keywords = {Triple Management Skills,demographic characteristics,Sports Staff Authorities}, title_fa = {رابطه مهارتهای سه گانه مدیریتی مدیران ادارات تربیت بدنی استان مرکزی با ویژگیهای دموگرافیکی آنان}, abstract_fa = {هدف از تحقیق حاضر تعیین ارتباط مهارتهای سه گانه مدیریتی مدیران ادارات تربیت بدنی استان مرکزی با ویژگیهای دموگرافیکی آنان بود. روش تحقیق از نوع توصیفی بوده و به شکل میدانی صورت گرفته است. جامعۀ آماری تحقیق شامل کلیۀ مدیران و معاونین ادارههای تربیت بدنی شهرستانهای استان مرکزی، رئیسان و نائب رئیسان هیئتهای ورزشی بود (121 =N) که بر اساس ماهیت تحقیق، به روش سرشماری، نمونۀ آماری با جامعه آماری برابر در نظر گرفته شد. ابزار جمعآوری داده ها، یک پرسشنامه محقق ساخته است که شامل دو بخش کلی سؤالهای ویژگیهای دموگرافیکی و سؤالهای بخش مهارتها در سه زیر مجموعه مهارت انسانی، مهارت ادراکی و مهارت فنی میباشد. روایی پرسشنامه از طریق روایی سازه به میزان 74/0 =KMO و پایایی پرسشنامه از طریق آلفاکرونباخ به میزان 90/0= α به دست آمد. برای آزمون فرضیهها از آزمونهای کلموگرف اسمیرنوف، فریدمن و ضریب همبستگی اسپیرمن استفاده شد. اطلاعات حاصل از این تحقیق نشان داد که بین مهارتهای سهگانة مدیریتی (ادراکی، انسانی و فنی) مدیران ادارات تربیت بدنی شهرستانهای استان مرکز تفاوت معناداری وجود دارد (05/0=P) و نیز بین ویژگیهای دموگرافیکی (سن، سابقه خدمت، سابقه مدیریت، میزان تحصیلات، سابقه ورزشی، رشته تحصیلی، جنسیت) و مهارتهای سهگانه مدیریتی (ادراکی، انسانی، فنی) ادارههای تربیتبدنی استان مرکزی ارتباط معنادار وجود نداشت (05/0P>). از آنجا که ارتباط معناداری میان مهارتهای سه گانه وجود داشت و نقش اساسی که این مهارت ها در موفقیت و اثربخشی مدیران دارند، پیشنهاد میشود در آموزش آنان به هر سه مهارت توجه خاص مبذول گردد.}, keywords_fa = {مهارتهای سهگانه مدیریتی,ویژگیهای دموگرافیکی,مسئولان هیأتهای ورزشی}, url = {https://qrsm.atu.ac.ir/article_493.html}, eprint = {https://qrsm.atu.ac.ir/article_493_ecce6c2cd82c73ac6bcf9028392b0e4d.pdf} } @article { author = {Farid Fathi, Akbar and Shahlaei, Javad}, title = {A Factor-Analysis of Information Technology and Total Quality Management in Sports Federations}, journal = {Research in sport Management}, volume = {1}, number = {2}, pages = {59-80}, year = {2012}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2345-6043}, eissn = {2980-9932}, doi = {}, abstract = {The present paper aims to study the relationship between IT and total quality management in sports federations of the Islamic Republic of Iran. The type of research was applied and the used methodology was descriptive-survey. The statistical population included 150 presidents, vice-presidents, and secretaries of sports federations who completed 150 questionnaires, some of which were incomplete, and therefore, excluded. Thus, 110 questionnaires were analyzed. This number was corresponding to the sample size in the table of Morgan and Argyris (n≥108). Factor-analysis and Lisrel software were used to examine the hypothesis. The results showed that the components of total quality management in sports federations were significantly affected by IT. Moreover, information technology had significant positive effect on the components of leadership (factor loading=0.601, t=12.803), strategic planning (FL=0.723, t=10.381), customer satisfaction (FL=0.761, t=12.803), staffing (FL= 0.690, t= 8.402), personnel empowerment and education (FL= 0.755, t=128.450), information analysis (FL=0.840, t= 21.325), quality and productivity improvement (FL= 0.770, t= 14.707), and quality assurance (FL=789, t=16.034). Confirming the primary hypothesis, the results indicated that IT had the highest effect on the component of customer satisfaction. This finding entails important points for executive managers of sports federations. Facilitation of information streams will lead to more customer satisfaction and eradicate the existing shortages in organizations of this kind.}, keywords = {Information Technology,Total quality management,TQM,Business Excellence Models,Sports Federations}, title_fa = {تحلیل عاملی فناوری اطلاعات و مدیریت کیفیت جامع در فدراسیونهای ورزشی}, abstract_fa = {هدف از انجام این پژوهش بررسی رابطه فناوری اطلاعات و مدیریت کیفیت جامع در فدراسیونهای ورزشی جمهوری اسلامی ایران است. این مطالعه از نظر هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و روش، توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری کلیه رؤسا، نایب رئیسان و دبیران فدراسیونهای ورزشی بودند که در مجموع 150 نفر میشدند. از میان 150 پرسشنامه توزیعشده میان جامعه آماری تعداد زیادی از آنها دریافت شد ولی به علت ناقص بودن بعضی از پرسشنامههای جمعآوری شده،110 پرسشنامه مورد بررسی قرار گرفت که با تعداد نمونه در جدول مورگان و آرجریس مطابقت دارد (108≤n ). برای آزمون فرضیه از تحلیل عاملی و نرم افزار lisrel استفاده شد. نتایج نشان داد که مؤلفههای مدیریت کیفیت جامع در فدراسیونهای ورزشی به طور معناداری تحت تأثیر فناوری اطلاعات هستند. فناوری اطلاعات بر مؤلفههای رهبری (601/0 = بار عاملی، 512/9=t)، مؤلفهی فرآیند برنامهریزی استراتژیک (723/0 = بار عاملی، 381/10=t)، مؤلفۀ رضایت مشتری (761/0 = بار عاملی، 803/12=t)، مؤلفۀ بهکارگیری کارکنان (690/0 = بار عاملی، 402/8=t)، مؤلفۀ توانمندسازی و آموزش کارکنان (755/0 = بار عاملی، 450/128=t)، مؤلفۀ اطلاعات و تجزیه و تحلیل آن (840/0 = بار عاملی، 325/21=t)، مؤلفۀ نتایج بهبود کیفیت و بهرهوری (770/0 = بار عاملی، 707/14=t) و مؤلفۀ تضمین کیفیت خروجی (789/0 = بار عاملی، 034/16=t) تأثیر مثبت و معناداری دارد. نتایج یافتهها تأییدکنندۀ فرضیه اصلی است و نشان میدهد فناوری اطلاعات، بیشترین تأثیر را بر مؤلفۀ رضایت مشتری داشته است. برای مدیران اجرایی فدراسیونهای ورزشی، این یافته نکات قابل توجهی در بردارد؛ زیرا با تسهیل جریانات اطلاعاتی، رضایت بیشتر مشتریان حاصل و کمبودهایی را که در سازمانهایی از این نوع به وجود میآید، برطرف میشود.}, keywords_fa = {فناوری اطلاعات,مدیریت کیفیت جامع,TQM,مدلهای تعالی سازمانی,فدراسیونهای ورزشی}, url = {https://qrsm.atu.ac.ir/article_495.html}, eprint = {https://qrsm.atu.ac.ir/article_495_a2512bd02d4b5d698081497b66be003a.pdf} } @article { author = {Dadkhah, Rezvan}, title = {The Relationship of the Effectiveness of the Components (Control and Tight and Loose Coupling) of Cybernetic Model and Organizational Creativity in the Department of Physical Education of Isfahan Province}, journal = {Research in sport Management}, volume = {1}, number = {2}, pages = {81-96}, year = {2012}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2345-6043}, eissn = {2980-9932}, doi = {}, abstract = {The main purpose of the current research was to investigate the relationship between the components (control and tight and loose coupling) of cybernetic model and organizational creativity in the Department of Physical Education of Isfahan Province. The type of research was applied, and it used correlational method. The statistical population consisted of 221 staff of the Department of Physical Education in Isfahan Province in the academic year 2011, out of which 132 participants were selected using stratified random sampling and proportional-to-size sampling method. The instruments for data collection were cybernetic model questionnaire and organizational creativity questionnaire, the reliability of which was calculated by Cronbach's alpha at 0.88 and 0.90. Data was analyzed using inferential statistics, i.e. Pearson's Correlation Coefficient. The significant level was set at p}, keywords = {}, title_fa = {رابطه اثرگذاری مؤلفه های (کنترل و پیوند سست و سخت) الگوی سایبرنتیک با خلاقیت سازمانی در اداره کل تربیت بدنی استان اصفهان}, abstract_fa = {هدف اصلی این پژوهش بررسی رابطه مؤلفههای (کنترل و پیوند سست و سخت) الگوی سایبرنتیک با خلاقیت سازمانی در اداره کل تربیت بدنی استان اصفهان بود. این پژوهش، از نوع کاربردی و به روش همبستگی بود و جامعۀ آماری شامل 221 نفر از کارکنان اداره کل تربیت بدنی استان اصفهان در سال تحصیلی 1390 بود که از این تعداد، 132 نفر با استفاده از روش نمونهگیری طبقهای تصادفی و به روش متناسب با حجم انتخاب شدند. ابزار جمع آوری دادهها، پرسشنامۀ الگوی سایبرنتیک که ضریب پایایی آن از طریق آزمون آلفای کرونباخ محاسبه و مقدار آن 88/0 و پرسشنامۀ خلاقیت سازمانی که ضریب پایایی آن از طریق آزمون آلفای کرونباخ محاسبه و مقدار آن 90/0 بود. تجزیه و تحلیل دادهها براساس آمار استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون) انجام شد. سطح معناداری داری در این تحقیق 05/0≥ p در نظر گرفته شد. یافتههای پژوهش نشان داد؛ دراداره کل تربیت بدنی استان اصفهان بین دو مؤلفۀ کنترل و پیوندهای سست و سخت الگوی سایبرنتیک با خلاقیت رابطۀ معناداری وجود دارد. و با به کارگیری مؤلفۀ کنترل، پیوندهای سست و سخت در سازمان خلاقیت افراد سازمان نیز بیشتر میشود و کارکنان در اهداف سازمان مشارکت میکنند وانگیزۀ کارکنان برای اجرای فعالیت در سازمان بیشتر میشود.}, keywords_fa = {الگوی سایبرنتیک,کنترل,پیوندهای سست و سخت,خلاقیت سازمانی,اداره کل تربیت بدنی استان اصفهان}, url = {https://qrsm.atu.ac.ir/article_497.html}, eprint = {https://qrsm.atu.ac.ir/article_497_9c46a1e4a8a3552144f02de8b74ce844.pdf} } @article { author = {Mohammadi, Razghar and Keshkar, Sarra}, title = {The Relationship between Organizational Intelligence Components and Human Resource Productivity in Selected Sports Federations}, journal = {Research in sport Management}, volume = {1}, number = {2}, pages = {97-116}, year = {2012}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2345-6043}, eissn = {2980-9932}, doi = {}, abstract = {The present paper aims to study the relationship between organizational intelligence components and human resource productivity in selected sports federations. The applied methodology was that of descriptive-correlational with a field data-collection method. The statistical population included the staffs of 10 selected sports federations. 165 subjects were selected as the sample of this research. The data were collected through Albrecht OI questionnaire and the Human Resource Productivity questionnaire. Pearson correlation coefficient, stepwise multiple regression test and Fisher’s Z-test were performed to analyze the data. The result showed that there was a positive significant relationship between HRP, on the one hand, and OI as well as all its components, on the other (P<0.01). The results of the stepwise multiple regression analysis indicated that among OI components, it was the appetite for change and the shared fate that could significantly predict human resources productivity. Moreover, the results of the Fisher’s Z-test were indicative of no difference in the components of OI and HRP between group and individual sports federations.}, keywords = {}, title_fa = {رابطه مؤلفه های هوش سازمانی و بهره وری منابع انسانی در فدراسیونهای ورزشی منتخب}, abstract_fa = {هدف از این پژوهش بررسی رابطه مؤلفههای هوش سازمانی و بهرهوری منابع انسانی در فدراسیونهای ورزشی منتخب بود. روش تحقیق حاضر از نوع توصیفی- همبستگی است و به صورت میدانی انجام گرفته است. جامعه آماری شامل کارکنان 10 فدراسیون ورزشی منتخب میباشد. و حجم نمونه آماری تعداد 165 نفر از این جامعه است. در این تحقیق، از پرسشنامه هوش سازمانی آلبرخت و پرسشنامه بهره وری منابع انسانی، و همچنین از روشهای آماری ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چند متغیره با روش گام به گام و آزمون Z فیشر استفاده شد. نتایج پژوهش نشان میدهد که براساس ضریب همبستگی پیرسون بین بهره وری منابع انسانی و مؤلفههای هوش سازمانی و هوش سازمانی کل، رابطه مثبت و معناداری وجود دارد (01/0 P<). و نتایج تحلیل رگرسیون گام به گام نشان داد که از بین مؤلفههای هوش سازمانی، میل به تغییر و سرنوشت مشترک قادر به پیش بینی معنادار بهرهوری منابع انسانی هستند و در نهایت آزمون z فیشر نشان میدهد تفاوتی در رابطه مؤلفههای هوش سازمانی و بهرهوری منابع انسانی در فدراسیونهای ورزشی گروهی و انفرادی وجود ندارد.}, keywords_fa = {هوش سازمانی,بهرهوری,بهرهوری منابع انسانی,فدراسیون های ورزشی,میل به تغییر}, url = {https://qrsm.atu.ac.ir/article_499.html}, eprint = {https://qrsm.atu.ac.ir/article_499_39a7cfc75bb3d9312761acbfd3c95493.pdf} } @article { author = {Bashqareh, Fatemeh and Farahani, Abolfazal and Asadi, Hassan}, title = {A Comparison of the Educational Progress among High School Students Participating in Regular Group and Individual Physical Activities}, journal = {Research in sport Management}, volume = {1}, number = {2}, pages = {117-136}, year = {2012}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2345-6043}, eissn = {2980-9932}, doi = {}, abstract = {The present paper aims to compare the educational progress among high school students participating in regular group and individual physical activities in Golestan province. The methodology used was causal-comparative. The sample consisted of 252 people, divided into three groups: 84 athletes active in individual courses, 84 athletes active in group courses, and 84 non-athletes. The technique of measurement was the questionnaire of demographic characteristics and the ongoing and final average of the first semester. Analytic variance and independent t-test were applied to analyze the data. The results showed that there was a significant difference in educational progress between athlete and non-athlete students in group and individual courses (µ= 0.001). Athletes, in both individual and group course, had more educational progress than non-athletes. Moreover, there was a significant difference in educational progress of students in group and individual courses (µ= 0.021). The athletes’ active in group courses had more educational progress than those active in individual ones. The results of this research, on the one hand, expand the knowledge of managers and establish a ground for planning more participation in physical activities and, on the other hand, are effective in improving the educational performance of students. }, keywords = {educational progress,Regular Physical Activities,Group Physical Activities,Individual Physical Activities}, title_fa = {مقایسه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان متوسطه شرکت کننده در فعالیتهای ورزشی منظم گروهی و انفرادی}, abstract_fa = {این پژوهش، با هدف مقایسه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان شرکتکننده در فعالیتهای ورزشی منظم گروهی و انفرادی مدارس متوسطه دخترانه استان گلستان، با روش علّی- مقایسهای انجام شده است. آزمودنیهای پژوهش 252 نفر بودند که به سه گروه تقسیم شدند: 84 نفر ورزشکار رشتههای انفرادی، 84 نفر ورزشکار رشتههای گروهی و 84 نفر غیر ورزشکار. ابزار اندازه گیری، پرسشنامۀ ویژگیهای جمعیت شناختی و معدل مستمر و پایانی ترم اول بود. برای تجزیه و تحلیل دادهها، آزمون t مستقل و تحلیل واریانس مورد استفاده قرار گرفت. نتایج پژوهش، بیانگر تفاوت معنادار بین پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ورزشکار گروهی و انفرادی با دانش آموزان غیر ورزشکار بود (001/0 =α) که ورزشکاران اعم از گروهی و انفرادی، پیشرفت تحصیلی بالاتری نسبت به غیر ورزشکاران داشتند. همچنین تفاوت معنادار، بین پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ورزشکار گروهی با انفرادی بود (021/0 = α) که ورزشکاران گروهی پیشرفت تحصیلی بالاتری نسبت به ورزشکاران انفرادی داشتند. نتایج این پژوهش از یک سو در توسعه آگاهی مدیران و ایجاد زمینۀ برنامهریزی در جهت مشارکت بیشتر در فعالیتهای ورزشی و از سوی دیگر بهبود عملکرد تحصیلی دانشآموزان مؤثر خواهد بود .}, keywords_fa = {پیشرفت تحصیلی,فعالیتهای ورزشی منظم,فعالیتهای ورزشی گروهی,فعالیتهای ورزشی انفرادی}, url = {https://qrsm.atu.ac.ir/article_500.html}, eprint = {https://qrsm.atu.ac.ir/article_500_538b62702172ee8b1cd13c51b3fddcef.pdf} }