فرزانه فاتح؛ سعید آهار؛ فرزانه مرادپور؛ مسعود سلیمانی
چکیده
هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین کیفیت خدمات و رضایتمندی با وفاداری مشتریان در باشگاههای بیلیارد شهر مشهد بود. روش پژوهش حاضر توصیفی و از نوع همبستگی بود که به صورت میدانی انجام گردید. جامعه آماری این پژوهش مشتریان باشگاههای بیلیارد شهر مشهد بودند که حداقل 6 ماه سابقه عضویت و استفاده از باشگاه را داشتند که تعداد آنها حدود 2000 نفر بود. ...
بیشتر
هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین کیفیت خدمات و رضایتمندی با وفاداری مشتریان در باشگاههای بیلیارد شهر مشهد بود. روش پژوهش حاضر توصیفی و از نوع همبستگی بود که به صورت میدانی انجام گردید. جامعه آماری این پژوهش مشتریان باشگاههای بیلیارد شهر مشهد بودند که حداقل 6 ماه سابقه عضویت و استفاده از باشگاه را داشتند که تعداد آنها حدود 2000 نفر بود. نمونهگیری در این پژوهش به صورت خوشهای تصادفی بود که باشگاههای بیلیارد به صورت تصادفی انتخاب شدند و حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان 322 نفر به دست آمد که پس از توزیع پرسشنامه و جمعآوری آنان و جدا کردن پرسشنامههای مخدوش تجزیه و تحلیل آماری بر روی 273 پرسشنامه انجام گردید. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه چین لیو (2008 (استفاده شد که جهت تعیین روایی محتوا در اختیار 9 تن از اساتید مدیریت ورزشی قرار گرفت و پایایی ابزار از طریق ضریب آلفای کرونباخ به دست آمد (92/0 =α .(برای تجزیه و تحلیل ویژگیهای جمعیت شناختی از آمارتوصیفی و از آزمون کالموگروف اسمیرنوف، ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره همزمان در سطح آمار استنباطی استفاده شد. بررسی یافتههای پژوهش نشان داد که بین متغیر کیفیت خدمات با وفاداری و رضایتمندی با وفاداری مشتریان ارتباط مثبت و معناداری وجود دارد. از بین متغیرهای کیفیت خدمات و رضایتمندی، کیفیت خدمات پیشبین قویتری برای وفاداری مشتریان بود
فرزانه مظلومی سوینی؛ اکبر جابری؛ مهدی مرادی؛ جواد خزائی پول
چکیده
هدف پژوهش حاضر کشف روابط بین ابعاد کیفیت خدمات مقصد گردشگری ورزشی با تبلیغات دهان به دهان گردشگران ورزشی با استفاده از روش مدلسازی معادلات ساختاری(SEM) بوده است. این پژوهش با توجه به هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی- همبستگی بوده است. جامعه آماری این پژوهش گردشگران ورزشی بودند که در بازه زمانی سال 1392 به شهر نوشهر به عنوان ...
بیشتر
هدف پژوهش حاضر کشف روابط بین ابعاد کیفیت خدمات مقصد گردشگری ورزشی با تبلیغات دهان به دهان گردشگران ورزشی با استفاده از روش مدلسازی معادلات ساختاری(SEM) بوده است. این پژوهش با توجه به هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی- همبستگی بوده است. جامعه آماری این پژوهش گردشگران ورزشی بودند که در بازه زمانی سال 1392 به شهر نوشهر به عنوان یک مقصد گردشگری ورزشی مسافرت داشته اند. تعداد 246 گردشگر ورزشی به روش نمونه گیری هدفمند در دسترس بهعنوان نمونه انتخاب شدند. روائی مدل و ارتباط بین متغیرهای پژوهش از روش مدل یابی معادلات ساختاری مورد تأیید قرار گرفت. با توجه به نتایج بدست آمده، ابعاد کیفیت خدمات مقصد گردشگری ورزشی، تبلیغات دهان به دهان گردشگران ورزشی را تحت تاثیر قرار داده است. یافته های این پژوهش منجر به درک بهتری از مکانیسم های رفتاری گردیده که می تواند مبنایی قابل قبول برای حفظ و افزایش بازدید گردشگران ورزشی از یک مقصد ورزشی را ترسیم نماید.
اکبر جابری؛ مسعود نادریان جهرمی؛ فرزانه مظلومی سوینی
چکیده
چکیده امروزه جذب و حفظ تماشاگران در ورزشگاهها یکی از دغدغههای اصلی در فوتبال حرفهای و صنعت ورزش میباشد که میتواند پتانسیل بالایی را برای درآمدزایی باشگاهها ایجاد نماید. هدف پژوهش حاضر بررسی نظرات تماشاگران در خصوص نقش بهبود خدمات در ورزشگاهها بر جذب و حفظ تماشاگران فوتبال بوده است. روش پژوهش، توصیفی- پیمایشی ...
بیشتر
چکیده امروزه جذب و حفظ تماشاگران در ورزشگاهها یکی از دغدغههای اصلی در فوتبال حرفهای و صنعت ورزش میباشد که میتواند پتانسیل بالایی را برای درآمدزایی باشگاهها ایجاد نماید. هدف پژوهش حاضر بررسی نظرات تماشاگران در خصوص نقش بهبود خدمات در ورزشگاهها بر جذب و حفظ تماشاگران فوتبال بوده است. روش پژوهش، توصیفی- پیمایشی و جامعه آماری شامل کلیهی تماشاگران مسابقات لیگ برترکشور در سال1391-1390 در شهر اصفهان بوده است. بر اساس فرمول کوکران تعداد 320 نفر به عنوان نمونه آماری به صورت تصادفی انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری شامل پرسشنامه 36 سوالی محقق ساخته بود،که ضریب پایایی آن 85/0 به دست آمد و روایی آن نیز مورد تأیید کارشناسان مدیریت ورزشی قرار گرفت. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از نرم افزار SPSS و روشهای آماری t تک متغیره و تحلیل واریانس چند متغیره (مانوا) استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد در صورت انطباق خدمات ارائه شده با نیازها و انتظارات تماشاگران این عامل میتواند به طور معناداری منجر به جذب و حفظ تماشاگران در ورزشگاهها باشد.