محسن رئیسی نژاد؛ حبیب هنری؛ سید نصرالله سجادی
دوره 1، شماره 3 ، مهر 1391، ، صفحه 1-18
چکیده
هدف از انجام این تحقیق، مقایسه زیر مؤلفههای موانع، نیاز، نگرش و مهارت به کارگیری از فنآوری اطلاعات مربیان تیمهای ملی جمهوری اسلامی ایران میباشد. روش تحقیق مقایسهای، نوع تحقیق کاربردی و روش اجرا میدانی بود. جامعه آماری شامل مربیان تیمهای ملی اعزامی به شانزدهمین دوره بازیهای آسیایی گوانگژو، که تعداد آنها 42 نفر ...
بیشتر
هدف از انجام این تحقیق، مقایسه زیر مؤلفههای موانع، نیاز، نگرش و مهارت به کارگیری از فنآوری اطلاعات مربیان تیمهای ملی جمهوری اسلامی ایران میباشد. روش تحقیق مقایسهای، نوع تحقیق کاربردی و روش اجرا میدانی بود. جامعه آماری شامل مربیان تیمهای ملی اعزامی به شانزدهمین دوره بازیهای آسیایی گوانگژو، که تعداد آنها 42 نفر بود. حجم نمونه آماری با تعداد جامعه آماری برابر و روش نمونه گیری به صورت کل شمار اجرا شد. روایی پرسشنامه توسط 11 نفر از اساتید دانشگاه و متخصصان در رشتههای تربیت بدنی و فنآوری اطلاعات تأیید شد و پایایی کل پرسشنامه به وسیله آزمون آلفای کرونباخ 92/0=α تعیین شد. از آمار توصیفی برای توصیف ویژگیهای دموگرافیک شرکت کنندگان و از آزمونهای کلموگروف- اسمیرنوف (Ks) و فریدمن (F) برای تجزیه و تحلیل دادهها استفاده شد.
یافتههای تحقیق نشان داد که بین زیر مؤلفههای 4 متغیر موانع، نیاز، نگرش و مهارت به کارگیری از فنآوری اطلاعات مربیان تیمهای ملی و به صورت جداگانه تفاوت معناداری در سطح 05/0p=، وجود دارد. طبق نتایج به دست آمده، به نظر میرسد که با استفاده از اولویت بندی زیرمؤلفههای هر کدام از متغیرهای فوق میتوان با استفاده از دیدگاه و نگرش مربیان، نیازها و موانع را آنها را در امر فنآوری اطلاعات برطرف کرد و از طرف دیگر مهارت مربیان را افزایش داد.